וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה חדשה: זה הזמן לארגן מחדש את העסק

ערן רותם ועמיר קרן

12.12.2018 / 9:02

אם אתם מנהלים עסק ורוצים להגיע בשנה הבאה לתוצאות טובות יותר מבשנה הנוכחית אתם יכולים לנצל את סוף השנה למחשבה מחודשת על העסק. 5 טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת

מנהלת חברה. ShutterStock
מנהלים/ShutterStock

השנה החדשה כבר ממש מעבר לפינה וכולנו נרצה להצליח בה יותר מאשר בשנה האחרונה. לכן רצוי לבחון את הפרמטרים העסקיים, האסטרטגיים, השיווקיים והניהוליים של העסק - ואין כמו תחילת שנה כמועד מתאים.

כמובן שאפשר לתת לאיש מקצוע חיצוני לעשות זאת, אבל ישנה אלטרנטיבה - ניתן לעשות זאת לבד, להשקיע מזמנכם ולעשות את המיטב שביכולותיכם ובידיעתכם.

למתחזקים העצמאיים, להלן 5 טיפים לתחזוקה חכמה ואפקטיבית:

1. הכינו גאנט פעילות (תוכנית עבודה) עבור השנה הקרובה, בדגש על תכנית מפורטת

לחציון הראשון. התייחסו לעיתויים במועדי לוח השנה העברי והלועזי, להזדמנויות בעונות השנה, למחזור החיים המשפחתי והעסקי, לחופשות ולהרגלי צריכה בתחום עיסוקכם, למחזורי מוצרים ושירותים ולפילוחי קהלים.

נצלו את הגאנט גם לטובת ניהול העסק והתכנון הארגוני. למשל, תכנון הזמנות מספקים, ניהול חופשות עובדים ועומסי עבודה צפויים, צפי השקת מוצרים או שירותים, מועד טיפול בכלי הרכב ובתשתיות מחשוב, מועדים נדרשים להשקעות טכנולוגיות או לגיוסי אשראי ועוד. בעיקר נצלו אותו להיערכות למהלכי שיווק, פרסום ומבצעי מכירה, כולל תכנון יעדים ותקציב.

2. חדדו ורעננו את החזון, הזהות העסקית, המודל העסקי והמיקוד של העסק - לא רק לצורכי תקשור מהחברה והחוצה ללקוחותיכם, אלא גם לתקשור פנים ארגוני למעגלים הנוספים כגון ספקים, עובדים וגם למשקיעים. מתוך החידוד והריענון העסקי, תוכלו לפתח ולדייק אסטרטגיה ארגונית, שיווקית ומיתוגית. ללא חזון, מיקוד וזהות ברורים - כל שאר התהליכים האסטרטגיים והמיתוגיים ישארו בגדר אקדמיים בלבד.

3. בדקו שוב, וע"פ צורך נתחו, אפיינו, פלחו והגדירו מחדש - מוצרים, שירותים וקהלי מטרה (לקוחות וצרכנים) .בדקו את תמונת התחרות וגם את רווחיות התמחור וההמחרה.

השוק - הצרכים והצרכנים - משתנה כל הזמן, מחירים משתנים, המתחרים מתחלפים. זה העיתוי לבחון הזדמנויות פיתוח עסקי (במוצרים ושירותים, בקהלים, בהפצה או במחיר).

4. הגדירו ועדכנו את הבידול שלכם, המיצוב והמסרים המכירתיים והתדמיתיים - לאור חזונכם ומטרותיכם, האסטרטגיה, ואל מול פני התחרות. רעננו גם את אתר האינטרנט שלכם ודפי הפרופיל השונים שלכם אם צריך, את הסלוגן ואפילו את הלוגו.

5. בחנו את הגיוון, ההתאמה ויעילות ההמרה של מהלכי השיווק, החשיפה והקידום - דרכי הפעולה הפרסומיות, ערוצי המדיה, המבצעים, שיתופי הפעולה, הדיגיטציה והאוטומציה, ניהול שימור ושירות הלקוחות, הנראות המיתוגית.

הכותבים הם יועצים - שותפים בחברת השורה התחתונה™ - פיתוח עסקי מניב והגדלת מכירות ורווחיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully