וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה כחלון ואלי כהן מתכוונים להקים ועדת יוקר מחיה

יובל אזולאי

12.12.2018 / 12:45

השרים מוטרדים מהעלאות האחרונות במחירי המזון. הוועדה תדון ברפורמות, ייעול של שירותים ממשלתיים, צמצום הביורוקרטיה והרגולציה, השקעה בחדשנות ובהעלאת הפריון בתעשייה

שר האוצר, משה כחלון במהלך ישיבת סייעת כולנו 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
שר האוצר, משה כחלון/ראובן קסטרו

שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן מתכוונים להקים ועדה מיוחדת שתדון בדחיפות על גיבוש של מהלכים להורדת יוקר המחיה, כך נודע ל"גלובס".

שני השרים (כולנו) מוטרדים מנתונים שמצביעים על עלייה שחלה באחרונה במחירי המזון, ופנו בימים האחרונים לחשב הכללי לשעבר במשרד האוצר וראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו, הפרופ' ירון זליכה בבקשה שיעמוד בראש הוועדה שהם מתכננים להקים. זליכה הביע את הסכמתו לעמוד בראש הוועדה.

גורמים שמקורבים לנושא אמרו ל"גלובס" כי הוועדה תדון ברפורמות, ייעול של שירותים ממשלתיים, צמצום הביורוקרטיה והרגולציה, השקעה בחדשנות ובהעלאת הפריון בתעשייה ועוד.

במשרדי הממשלה אמרו היום כי במהלך השנים 2016 ו-2017 ניכרה ירידה במחירי המזון, וזאת עם קשר לפתיחת שוק בשר הבקר הטרי ליבוא, כך שמחירו יריד בשיעורים של עד 17%. זאת, לצד מהלכים נוספים כמו הורדת מס החברות ב-3.5% והורדת המע"מ ב-1%, שתרמו אף הם להורדת יוקר המחיה. מהלך משמעותי נוסף שנעשה באותה תקופה מכונה "רפורמת הקורנפלקס", שכוללה הקלות נרחבות ביבוא מקביל של מוצרי מזון, ביטול הסדרי בלעדיות ברשתות השיווק ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully