וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמוך מהתחזיות: מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר ירד ב-0.3%

עמירם ברקת

14.12.2018 / 14:00

הציפיות בשווקים היו לירידה של שתי עשיריות האחוז, על רקע הירידה במחיר הנפט וירידות מחירים בסעיפי החופשות והפנאי אחרי החגים. ירידות מחירים נרשמו בסעיפי הפירות הטריים, תרבות ובידור, ריהוט לבית ותחבורה ציבורית; עליות מחירים נרשמו בהלבשה וירקות טריים

סופרמרקט טבעוני ראשון יוקם בישראל בשוק הכרמל בתל אביב, יולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
סופרמרקט/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

נמוך יותר מהתחזיות: מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר ירד ב-0.3% - כך מפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הצפיות בשווקים היו לירידה של שתי עשיריות האחוז, על רקע הירידה במחיר הנפט וירידות מחירים בסעיפי החופשות והפנאי אחרי החגים. מדד נובמבר בא לאחר שמדד אוקטובר הפתיע בעלייה של 0.3% - נתון שביסס על החלטת בנק ישראל להעלות את הריבית ב-26 לנובמבר ל-0.25%. המדד החלש מהצפוי אינו משנה מהותית את התמונה משום שקצב עליית המחירים ב-12 החודשים האחרונים נותר 1.2%, כלומר בתוך תחום יעד המחירים של בנק ישראל. קצב עליית המחירים מתחילת השנה קרוב יותר לגבול התחתון של היעד ועומד על 1.1%.

ירידות מחירים נרשמו בסעיפי הפירות הטריים (6.2%), תרבות ובידור (0.9%), ריהוט לבית ותחבורה ציבורית (0.8%). עליות מחירים נרשמו בהלבשה (2.9%) וירקות טריים (1.4%).

מדד מחירי הדירות של הלמ"ס (המתפרסם בנפרד ממדד המחירים לצרכן ומורכב ממוצע מחירי העיסקאות בחודשיים) רשם בחודשים ספטמבר אוקטובר ירידה של 0.2% לעומת החודשים אוגוסט ספטמבר המדד המשווה את מחירי העסקאות הממוצעים בחודשיים

לאחר פרסום המדד מגיע קצב ירידת מחירי הדירות ב-12 החודשים האחרונים ל-1.8%.

מחירי הדירות החדשות נותרות ללא שינוי והתמיכה הממשלתית עמדה על 36.6%.

לעומת 32.3% במדד הקודם. בחלוקה לפי מחוזות ירדו מחירי הדירות במחוז ירושלים ב-2%, בצפון ב-1.2% בדרום 0.3% ובתל-אביב 0.2% יציבות במחירי הדירות נרשמה במחוזות חיפה והמרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully