וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ג'ונסון & ג'ונסון ידעה במשך שנים על אסבסט בטלק שלה

14.12.2018 / 16:53

רויטרס מדווחים כי במשך שנים (1971-2000) ג'ונסון & ג'ונסון ידעו כי אבקת הטלק לתינוקות מכילה אסבסט. מניית החברה צונחת. בחברה מכחישים

טלק של ג'ונסון אנד ג'ונסון. צילום: רויטרס, גלובס
טלק/גלובס, צילום: רויטרס

מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון נופלת בעקבות דיווח רויטרס כי החברה ידעה במשך שנים כי אבקת הטלק לתינוקות שלה מכילה אסבסט.

ברויטרס בחנו מסמכים שהוכיחו כי בין השנים 1971 עד שנות האלפיים המוקדמות, בכירים בחברה, מנהלי מכרות, רופאים ועורכי דין ידעו כי לפעמים בבדיקות התגלה שהטלק של החברה הכיל כמויות קטנות של אסבסט. המעורבים ידעו, בחנו איך לטפל בבעיה אך מעולם לא תיכננו לחשוף זאת לציבור או לרגולטור. כך על פי רויטרס.

דיווחים סותרים של החברה גם מתגלים בדוח, במספר מקרים בבדיקות מול הרשות המזון והסמים האמריקאית (FDA) מומחים מטעם החברה טענו כי הטלק אינו "100% נקי מאסבסט" אך לא מדובר בבעיה. במקרים אחרים מומחי החברה טענו שהטלק נקי לחלוטין מאסבסט וכי הבדיקות המוכיחות שישנו אסבסט בטלק מוטות.

החברה הפנתה את רויטרס למועצה חיצונית ששלחה לה את תגובותיה בדואר אלקטרוני, המכחישות את הממצאים כ"מוטעים ושגויים". "הקונצנזוס המדעי הוא שטלק באבקות טלק לגוף אינו מסרטן, ללא קשר למה שמכיל הטלק", נכתב באימייל. "אבקת הטלק של ג'ונסון אנד ג'ונסון מעולם לא הכילה ולו שארית קטנה של אסבסט", נוסף בתכתובת.

ג'ונסון אנד ג'ונסון עמדה בפני גל תביעות הטוענות כי הטלק שלה מכיל אסבסט וגרם לסרטן שחלות וסוגים נוספים של סרטן אצל משתמשים. ביולי האחרון, חבר מושבעים במיזורי הורה לג'ונסון אנד ג'ונסון לשלם 4.9 מיליארד דולר בתביעה שעירבה 22 נשים ומשפחותיהן. השופט אישר את גזר הדין ונציגים החברה אמרו כי יערערו על התוצאה.

עוד פורסם בדוח של רויטרס כי במשך השנים ג'ונסון אנד ג'ונסון אספה את כל המסמכים מהתביעות נגדה בנושא האסבסט בטלק, רובם הפכו למסווגים בידי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully