וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג מבהיר: אם מכירות טלפון סירין יצליחו, לא נפסיק לייצר אותו

רועי קצירי

16.12.2018 / 16:52

בשיחה טלפונית עם "בלומברג" אמר בשבוע שעבר מייסד ומנכ"ל סירין לאבס בנוגע לסמארטפון Finney שפיתחה החברה: "מכיוון שיש לנו כבר 160 אלף הזמנות ממפיצים, אהיה מופתע מאוד אם לא נמשיך לייצר חומרה"

הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג. קובי אליהו
משה חוגג/קובי אליהו

שבוע לאחר שפורסמה באתר "בלומברג" כתבה על כוונותיה של סירין לאבס, חברת הסטארט-אפ של משה חוגג, להפסיק לייצר את טלפון הבלוקצ'יין שרק השיקה באחרונה, הבהירה בשבוע שעבר החברה כי עוד מוקדם להספיד אותה.

בשיחה טלפונית עם כתבת "בלומברג", אולגה חריף, אמר ביום שני האחרון חוגג, מייסד ומנכ"ל סירין לאבס, כי לחברה יש מספיק כסף כדי לפעול במשך 12 החודשים הקרובים, לאחר שקיבלה הזמנות ממפיצים ל-160 אלף מכשירי Finney, סמארטפון הבלוקצ'יין שלה. לדבריו, אספקת טלפונים למפיצים זה לא בדיוק כמו למכור את הטלפונים למשתמשי הקצה, וזהו היעד שסירין צריכה להשיג.

בראיון קודם ל"בלומברג", כפי שפורסם גם ב"גלובס", אמר חוגג כי אם מכירות הטלפונים לא יהיו מוצלחות, סירין תשקול לנטוש את פעילותה בתחום החומרה ולהתמקד באספקת תוכנה ליצרני טלפונים אחרים. באותו ראיון ציין כי אם המכירות לא יצליחו, הכסף שגייסה החברה יספיק לה כדי לפעול רק עוד 6-12 חודשים.

ואולם, בשיחת הטלפון שקיים עם "בלומברג" בשבוע שעבר, הבהיר חוגג כי הסבירות לתרחיש כזה אינה גבוהה. "נכון לעכשיו, בגלל שיש לנו כבר 160 אלף הזמנות, אהיה מופתע מאוד אם לא נמשיך לייצר חומרה", אמר חוגג.

סירין לאבס גייסה בדצמבר 2017 סכום של 158 מיליון דולר ב-ICO, הנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי. עוד קודם לכן גייסה החברה ממשקיעים 97 מיליון דולר, כך שההון שגייסה הסתכם ב-255 מיליון דולר. בסוף נובמבר השיקה החברה את הטלפון Finney באירוע חגיגי בברצלונה, בכיכובו של שחקן הכדורגל ליאו מסי, שהוצג כ"שגריר המותג" של סירין. סמארטפון הבלוקצ'יין של סירין נועד, לדברי החברה, לאפשר שימוש קל ובטוח במטבעות דיגיטליים.

מאז השיא שלו לפני שנה, צנח הביטקוין ב-83% - וגרר בעקבותיו קריסה של כלל שוק המטבעות הדיגיטליים. המטבע הדיגיטלי של סירין (SRN ( 0.0659 )) איבד 96% מערכו מתחילת 2018 ו-99% משווי השיא שלו, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.


בתגובה לכתבה ב"גלובס" בשבוע שעבר, נמסר מהחברה: "סירין גייסה מעל 200 אלף את'ר (ETH ( 86.6437 +2.28% ), המטבע הדיגיטלי של פלטפורמת את'ריום; ר"ק), שאילולא היו מומרים, שוויים היה כיום כ-16 מיליון דולר. החברה ניהלה סיכונים בצורה נכונה וחכמה בהתחשב במצב השוק, בכך שהמירה חלק מספיק מהמטבעות לצורכי הפיתוח. לכל הדעות, גם סכום הגיוס במצב השוק לפני כשנה אינו סכום גבוה לפיתוח טלפון חכם, ועדיין קיים בידינו מוצר שאנו מאוד גאים בו. אנו מאמינים ביכולתו להפוך את החברה לרווחית ומודעים לכך כי מדובר באתגר גדול במצב השוק כיום".

תגובת חוגג לבקשת המפרק הזמני

חוגג בן ה-37 הפך באחרונה לבעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, לאחר שרכש אותו באוגוסט בכ-26 מיליון שקל. בשנתיים האחרונות מנהל חוגג את חברת ההשקעות סינגולריטים, שאותה הקים יחד עם המיליונר הקזחי קינס רקישב. אחד הסטארט-אפים שסינגולריטים השקיעה בהם הוא חברת invest.com, שלפני כשלושה שבועות מונה לה מפרק זמני ממשרד עוה"ד יגאל ארנון, כפי שפורסם ב"גלובס".

לפני שבועיים פנתה invest.com לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לבטל את החלטתו למנות לה מפרק זמני. הבקשה למינוי מפרק זמני הוגשה על ידי 17 בעלי מניות בחברת AnyOption, שעסקה בשיווק אופציות בינאריות ונרכשה על ידי invest.com. היום, בתגובה שהוגשה לבית המשפט, ביקשה סינגולריטים, בין השאר, להורות למפרק הזמני להימנע מלחקור את חוגג.

  • עוד באותו נושא:
  • משה חוגג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully