וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בתיק הפירוק של הדר דימול: בית המשפט פיטר את הנאמנים

אלה לוי וינריב

18.12.2018 / 8:35

השופט אלכנסדר רון נענה לבקשת הכנ"רית והורה להעביר מתפקידם את הנאמנים - עו"ד קרן רייכבך-סגל, עו"ד אביב פריצקי ורו"ח בועז גזית - וזאת בין היתר בשל "הצהרות-שווא מוטעות ומטעות". "במקרה הטוב, הצהרות הנאמנים היו בלתי אחראיות"

אילוסטרציה. ShutterStock
בית משפט/ShutterStock

החלטה דרמטית של שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אלכסנדר רון, בתיק הפירוק של הדר דימול: השופט קיבל את בקשת הכנ"רית, עו"ד סיגל יעקובי, והורה להעביר מתפקידם את הנאמנים - עו"ד קרן רייכבך-סגל, עו"ד אביב פריצקי ורו"ח בועז גזית - בין היתר בשל "הצהרות-שווא מוטעות ומטעות".

המעשים של הנאמנים נחשפו בעקבות תלונות של הנושה נתנאל לורנצי.

בהחלטתו ציין השופט כי הנאמנים הציגו מצגי-שווא שיטתיים, ולכן יש להדיחם מתפקידם, וקבע: "משבר האמון כלפי הנאמנים מכיוונים רבים, אינו נתון עוד בספק. הצהרותיהם העקביות לפירעון מלא, שהיה בהן כדי 'להרדים' את הנושים, ואשר 'במקרה הטוב' מבחינתם הן בבחינת הצהרות בלתי אחראיות, די בהן, בפרט כשאין על הפרק התבטאות אקראית אחת, כדי להדביר את משבר האמון העמוד לו גרמו הנאמנים".

בחודש שעבר, כאמור, הגישה הכנ"רית את הבקשה להדחת הנאמנים. כפי שעולה מהבקשה, נאמני החברות סיטי א.ק אחזקות והדר ברמה, המפעילות את אולמות האירועים הדר דימול וסיטי טאואר, הציגו בפני הנושים הצהרות-שווא ומצגי-שווא בנוגע ליכולתם למכור נכסים ולפרוע את כל התחייבויותיהן של החברות הקורסות; הציגו מצגי-שווא בפני כונסת הנכסים הרשמית ובית המשפט; הסתירו מהנושים את העובדה כי אחד מהם קרוב משפחה של בעלי החברה המציעה הצעת רכישה; ופעלו ב ניגוד עניינים ובאופן לא ראוי במסגרת תפקידם מול הנושים, הכנ"רית ובית המשפט בעניינים נוספים; בנסיבות אלה, סברה הכונסת הרשמית, אין מנוס מהחלפת הנאמנים בבעל תפקיד אחר, ו"זאת לאור קיומו של חשש ממשי לניגוד עניינים בתפקודם של הנאמנים העולה כדי מניעה מלהמשיך ולמלא את תפקידם, לרבות בכל הנוגע להכרעות בתביעות החוב של הנושים כולם (לרבות הרגילים ובעלי המניות) ושל הטוענים לנשייה מובטחת".

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל כאמור את עמדת הכנ"רית, בהחלטה שסביר להניח כי תתגלגל גם לפתחו של בית המשפט העליון בקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • פשיטת רגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully