וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מלט הר טוב התפטר בעקבות דחיית הבקשה למכס בענף המלט

יובל אזולאי

19.12.2018 / 9:58

קפלן התפטר פחות מיומיים אחרי שאלי כהן דחה סופית את הבקשה של מלט הר טוב להטיל היטל היצף גבוה על יבוא של מלט מחו"ל באופן שחושף את היצור המקומי לסכנה. מנכ"ל קבוצת הר טוב: "לצערי, התפטרותו של קפלן היא סנונית ראשונה שמעידה על עתידו של ענף המלט הישראלי"

הפגנות עובדי מלט הר טוב. קרדיט: עובדי מלט הר טוב, גלובס
הפגנת עובדי מלט הר טוב/גלובס, קרדיט: עובדי מלט הר טוב

פחות מיומיים אחרי ששר הכלכלה והתעשייה אלי כהן דחה סופית את הבקשה של מלט הר טוב להטיל היטל היצף גבוה על יבוא של מלט מחו"ל באופן שחושף את היצור המקומי לסכנה - מנכ"ל מלט הר טוב, ירון קפלן, הודיע על התפטרותו מהתפקיד.

קפלן כיהן כמנהל המפעל במלט הר טוב מאז 2010 וב 2015 הוא הוביל את מכירתו מהמונופול נשר לבעלים החדשים שלו, משפחת ויל. מכירה זו נעשתה מתוקף של הסדר רגולטורי בין המדינה לנשר, בניסיון לפתוח תחרות ביצור המלט בישראל.

לדברי מנכ"ל קבוצת הר טוב, רונן יונה "לצערי, התפטרותו של קפלן היא סנונית ראשונה שמעידה על עתידו של ענף המלט הישראלי. ירון הסכים להמשיך ללוות אותנו ככל שיידרש במהלך התקופה הקרובה".

הוא הוסיף ואמר כי "למרות התייעלות מרשימה שירון הוביל בכל תחומי העשייה במפעל, והתבטאה בהפחתה מהותית בעלויות היצור, עדיין לא ניתן להתחרות במחירים טורפניים שמטרתם היא למוטט את התעשייה המקומית".

שר הכלכלה כהן החליט להטיל היטל מינימאלי, של 0.25% בלבד על יבוא של מלט מטורקיה ומיוון למשך תקופה של 30 חודשים, וזאת בניגוד להמלצת הממונה על היטלי הסחר במשרדו, שהמליץ על היטל בגובה שבין 7% ל 22% וזאת לאחר שמצא כי ממלט שמיובא לארץ מטורקיה ומיוון נמכר בשוק המקומי במחירי היצף.

כהן הסביר את החלטתו באי רצונו לפגוע בתחרות שנוצרה בענף המלט בעקבות היבוא הנרחב, שהוביל לירידת מחירים בשיעור של 15%. הוא הוסיף ואמר כי המפעל בהר טוב אינו יעיל וציין כי משרדו יעמיד מענק לשיפור ולייעול תהליכי יצור המלט.

לדברי יונה "ההיטל המזערי שעליו הכריז כהן הוא סתירת לחי מצלצלת לתעשייה בכלל ומכת מוות למפעל מלט הר טוב, צעד שיוביל לסגירתו ולהרס התחרות בענף".

  • עוד באותו נושא:
  • מלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully