וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודכנה רשימת המוצרים שלגביהם יוצגו פערי המחירים עם חו"ל

19.12.2018 / 11:54

על פי הצו עליו חתם שר הכלכלה אלי כהן, יחויבו לראשונה הרשתות להציג פערי מחירים בין ישראל ומדינות בחו"ל גם למוצרי היגיינה נשית. מועד כניסת הצו המעודכן לתוקף: ה-27 בדצמבר

מוצרי היגיינה נשית בחנות פארם בגרמניה. ShutterStock
מוצרי היגיינה/ShutterStock

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, חתם על רשימת המוצרים המעודכנת שעליהם תחול חובה להציג את פערי המחירים בין ישראל למדינות שונות בעולם. הרשימה כוללת את 8 המוצרים בהם פערי המחירים הגבוהים ביותר - 49% לנמוך ביותר ועד ל-115% לגבוה.

בין המוצרים ברשימה ניתן למצוא את משחות שיניים "קולגייט", דאודורנט גברים "ג'ילט", דאודורנט נשים "דאב" וכן לראשונה מוצרי היגיינה לנשים: טמפונים של המותג "או בה" ותחתוניות של המותג "אולוויז דייליז". על פי הצו יחויבו הרשתות להציב את השלטים המעודכנים החל מה-27 בדצמבר.

השוואת מחירי מוצרי טואלטיקה. עיבוד תמונה
השוואת מחירי המוצרים/עיבוד תמונה

השוואת המחירים נעשתה בין ישראל למדינות כמו פורטוגל, בולגריה, צ'כיה, גרמניה, רומניה, בולגריה, צרפת, אסטוניה, אוסטריה, בריטניה, פורטוגל, אירלנד ודנמרק. במקביל לעדכון הצו, הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד מיכאל אטלן, הוציא הנחייה מעודכנת בנושא הצו ובה הנחיות לקיום הצו - גודל השלטים, גופן, מיקום ועוד - ההנחיה נמצא באתר הרשות. הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן מבצעת אכיפה ומטילה עיצומים כספיים על כל שלט שלא יוצב על המדף, לצד המוצר.

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "הרשות תמשיך לאכוף את הצו ותוודא שהקמעונאיים מציגים לצרכנים את המחיר הממוצע של המוצרים בחו"ל כפי שדורש הצו. הדבר חשוב למאבק ביוקר המחייה והרשות שותפה למאבק זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully