וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתייקרות הצפויה בתעריף החשמל תצומצם ב"אופן משמעותי"

עמירם ברקת

19.12.2018 / 19:56

זאת בעקבות הסכמת האוצר להפחית מסים שהוא גובה על הדלקים שרוכשת חברת החשמל. ההתייקרות בתעריף החשמל הייתה אמורה לעמוד במקור על 6-8% לצרכני החשמל במגזר הביתי. שיעור ההתייקרות יעמוד על כ-3%

תחנת הכוח אורות רבין – חדרה. רויטרס
תחנת אורות רבין/רויטרס

ההתייקרות הצפויה בתעריף החשמל תצומצם ב"אופן משמעותי" בעקבות הסכמת האוצר להפחית מסים שהוא גובה על הדלקים שרוכשת חברת החשמל, כך הודיעה הערב רשות החשמל בתגובה להודעת האוצר. ההתייקרות בתעריף החשמל הייתה אמורה לעמוד במקור על 6-8% לצרכני החשמל במגזר הביתי, שכעיקר ההתייקרות נובע מעלייה בהיקף 1.3 מיליארד שקל בעלות הדלק (גז טבעי, פחם וגז טבעי נוזלי) שחברת החשמל אמורה לרכוש בשנת 2019.

ההתייקרות תהיה בשיעור של כ-3%. להלן החישוב: סה"כ ייחסכו 300 מיליון שקל מביטול העלאת הבלו על הפחם ועוד 400 מיליון צפויה חברת החשמל לקבח במסגרת תביעה ייצוגית נגד סימנס - סה"כ כמחצית מסכום ההתייקרות של הדלקים (1.3 מיליארד שקל) שאחראית ל-5.9% מההתייקרות.

הערב הודיע האוצר כי בימים האחרונים התבצעה עבודה אינטנסיבית בהנחיית שר האוצר משה כחלון, מנכ"ל משרד האוצר וחברי הנהלת האוצר, במטרה לבלום את גל ההתייקרויות הנוכחי. בהודעה נאמר כי "לבחינת רשות החשמל, האמונה על קביעת תעריף החשמל, יועברו מספר צעדים שהמרכזי שבהם הינו ביטול העלייה הצפויה בבלו. במסגרת ההבנות עם רשות החשמל, השפעה חיצונית זו תקטין באופן משמעותי את תשומות ייצור החשמל, ולפיכך תצמצם דרמטית את העלייה הצפויה במחירי החשמל. צעד זה הומלץ על ידי רשות החשמל ויחד עם צעדים נוספים, יובאו בפני רשות החשמל שתידון ותפרסם את החלטתה כבר בימים הקרובים".

אבי גבאי הגיב על צימצום ההתייקרות ואמר כי "שוב פעם עשו כאן אישראבלוף. הממשלה תשלם לחברת החשמל. ומאיפה יש לממשלה כסף? אין לה. זה הכסף שלנו. זה יבוא מהדיור, מחינוך, מהרווחה. כסף שלנו. אפשר לשנות את זה. אפשר פשוט להוריד את מחיר הגז וכך להוריד את מחיר החשמל בישראל ב20%. זה המחיר הנכון לחברות הגז, והמחיר הנכון לנו הצרכנים. במקום הישראבלוף שהולך מסביב אפשר פשוט להוריד את מחיר הגז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully