וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטרבורג מועמד למשנה למנכ"ל סלקום - במקום מוסט

הדר חורש

11.12.2002 / 7:19

פטרבורג נפגש השבוע עם מנהלי בלסאות באטלנטה ונראה כי מינויו יקבל את אישור בעלי המניות; עשוי לשמש מנכ"ל בפועל לתקופת ביניים עד שיימצא מינוי קבוע



המנכ"ל הפורש של קופת חולים כללית, יצחק פטרבורג, מועמד לתפקיד המשנה למנכ"ל סלקום. פטרבורג, שמנהל כבר כמה שבועות משא ומתן עם נציגי בעלי המניות בסלקום, נפגש השבוע עם מנהלי בלסאות באטלנטה ונראה כי מינויו יקבל את אישור בעלי המניות. אם לא יצליחו בעלי המניות לאתר מנכ"ל לחברה בשבועות הקרובים, עשוי פטרבורג לשמש מנכ"ל בפועל לתקופת ביניים. אתמול סירב פטרבורג להתייחס לשאלות על התפקידים המוצעים לו, ואמר כי הוא בוחן הצעות לתפקידים בישראל ובחו"ל.



אם ייצא המינוי לפועל יהיה פטרבורג האיש מספר שתיים בסלקום, במקום אורן מוסט. מקורות בקרב בעלי המניות של סלקום אישרו אתמול כי מוסט אינו מועמד לתפקיד מנכ"ל, וכי יתבקש בקרוב לפרוש מהחברה. אתמול סירב מוסט להגיב, ונראה כי אינו מתכוון לפרוש מרצונו. מנכ"ל סלקום, יעקב פרי, טען כי המליץ על מוסט לתפקיד המנכ"ל. ואולם בעלי המניות, המותחים ביקורת על ניהול סלקום בשנה האחרונה, החליטו לסיים את ההתקשרות עם פרי ועם מוסט.



בשוק התקשורת מעריכים כי גם יו"ר סלקום, שלמה פיוטרקובסקי, יסיים את תפקידו בשנה הבאה - וזאת על רקע התקררות



היחסים בינו לבין משפחת ספרא, אותה הוא מייצג בדירקטוריון. בעקבות המחלוקות חדל פיוטרקובסקי לנהל את הפעילות האירופית של קבוצת ספרא ומעמדו בקבוצה נחלש. עם זאת, פיוטרקובסקי לקח חלק פעיל בשבוע שעבר בישיבה הדחופה של בעלי המניות שנערכה בפרנקפורט, אליה זומן פרי, ובה הוחלט על הפסקת עבודתו כמנכ"ל סלקום. מקורביו של פיוטרקובסקי אמרו כי אין בכוונתו לפרוש ולא ידוע לו על החלטה של בעלי המניות לפטר אותו.



הקרע בין שני בעלי המניות העיקריים בסלקום, קבוצת ספרא (34.75%) וחברת בלסאות (34.75%), נמשך. בלסאות אישרה אתמול ידיעות על מגעים שהיא מנהלת למכירת חלקה בשתי חברות התקשורת המשותפות עם ספרא בברזיל, BCP ו-BSE.



שתי החברות נקלעו לקשיים בעקבות פיחות הריאל הברזילי. חברת הסלולר BCP לא עמדה בפירעון חוב של 430 מיליון דולר, פרשה שהעלתה אל פני השטח את המחלוקות בין משפחת ספרא לבלסאות. BSE מתקשה בפירעון חוב של 76 מיליון דולר.



ב-2001 ניהלו בלסאות ומשפחת ספרא מגעים לקראת אפשרות לחילופי אחזקות: בלסאות היתה אמורה לרכוש את חלקה של משפחת ספרא בחברות בברזיל, ומשפחת ספרא לרכוש את חלקה של בלסאות בסלקום.



מהודעת בלסאות נראה כי המו"מ לא יצא לפועל. קדמה למו"מ הכרזה של בלסאות על אסטרטגיה גלובלית חדשה, שבמסגרתה תמכור את אחזקותיה באירופה ובישראל ותתמקד בהשקעות באמריקה הדרומית והצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully