וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון ובינוי במגעים למכירת החזקתה באיידיאו גרופ

קובי ישעיהו

20.12.2018 / 9:34

מדובר במשא ומתן מתקדם למכירת כל החזקתה של שיכון ובינוי (37.5%), הנמצאת בשליטת נתי סיידוף, לשותפיה לשליטה באיידיאו - קרן ההשקעות הזרה אפולו ומשפחת דיין - וייתכן כי גם לגופים נוספים. שווי ההחזקה של שיכון ובינוי באיידיאו גרופ מסתכם כיום בכ-750 מיליון שקל

נתי סיידוף. צילום: יחצ, גלובס
נתי סיידוף/גלובס, צילום: יחצ

קבוצת שיכון ובינוי (שו"ב) הנמצאת בשליטת איש העסקים נתי סיידוף מנהלת מו"מ למכירת החזקתה, כולה או חלקה, בחברת איידיאו גרופ, למספר קונים בפרמיה על שוויה של ההחזקה בבורסה. על כך דיווחה החברה הבוקר (ה') לבורסה.

ככל הנראה מדובר במשא ומתן מתקדם למכירת כל החזקתה של החברה באיידיאו גרופ ( 7,430 +1.31% ) (37.5%) לשותפיה לשליטה בחברה, קרן ההשקעות הזרה אפולו (מחזיקה בכ-22% מההון) ומשפחת דיין (19.7%) ואולי גם לגופים נוספים.

שווי ההחזקה של שיכון ובינוי ( 654.4 -2.04% ) באיידיאו גרופ, הפועלת בשוק הנדל"ן למגורים בברלין באמצעות החזקה של כ-38% בחברת איידיאו פרופרטיז (ADOP), עומד כיום על כ-750 מיליון שקל כך שהנתח צפוי להימכר ככל הנראה במחיר של 800-900 מיליון שקל.


ADOP נהנתה בשנתיים האחרונות מהשגשוג בתחום הנדל"ן המניב לדיור בברלין, כשהיא מחזיקה בפורטפוליו שלה כ-23 אלף דירות בעיר לצד שטחי מסחר (כ-1,000 חנויות).

המהלך של שיכון ובינוי בא על רקע חוסר יכולת להגיע להבנות עם אפולו ודיין בסוגיות ניהוליות ב-ADOP, במקביל לקשיים רבים בעסקיה האחרים של הקבוצה בארץ ובעולם ועלייה בהיקף החובות של החברה.

ברבעון השלישי של השנה דיווחה שו"ב על הפסד נקי של כ-1.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 51.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשורה העליונה נרשמה יציבות בהכנסות, ברמה של כ-1.5 מיליארד שקל, והרווח הגולמי אף גדל ב-38% והגיע לכ-230 מיליון שקל ברבעון, אולם עלייה חדה בהוצאות המימון ותשלומי מס העבירו את החברה להפסד. זאת, על רקע מספר אירועים חד פעמיים בסולל בונה ארצות חוץ (SBI) אשר הביאו להפסדים של כ-37 מיליון דולר (בעיקר הפרשות חד פעמיות עבור פרויקטים באוגנדה, קולומביה וארצות אחרות, לצד פיחות נוסף במטבע הניגרי, הניירה, שהביא להפסד של כ-5.5 מיליון דולר).

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה דיווחה שו"ב על ירידה של 14% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-4.2 מיליארד שקל, בעוד שברווח הגולמי נרשם שיפור של 2.2% והוא עמד על כ-555 מיליון שקל.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 184.7 מיליון שקל בתקופה זו, גידול של 59% לעומת התקופה המקבילה, על רקע רווח חד פעמי גדול כתוצאה ממימוש החזקות במנהרות הכרמל (כרמלטון) ובחברת נתיבי הצפון.

סיידוף רכש את השליטה בשו"ב (46.9% מההון) תמורת 1.1 מיליארד שקל משרי אריסון בחודש יולי השנה. מאז השלמת העסקה רשמה מניית שיכון ובינוי ( 654.4 -2.04% ) עלייה של אחוזים בודדים ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-2.7 מיליארד שקל.

לפני כחודשיים השלים איש העסקים יעקב לוקסנבורג (לוקסי), בעלי חברת ההשקעות לפידות, "סיבוב" מוצלח ברווח של יותר מ-50 מיליון שקל כשחתם לוקסי על הסכם למימוש כל החזקותיו בחברת באיידיאו גרופ לידי קרן אפולו. לוקסנבורג החזיק בכ-7.3% ממניות החברה, שאת מרביתן רכש לפני קצת יותר משנה, באמצעות חברת לפידות קפיטל שבשליטתו, שותפות החיפושים לפידות חלץ, ובאופן פרטי.

לוקסי רכש את מרבית המניות ב-ADO בחודש ספטמבר אשתקד, זמן קצר לאחר שדיין ואפולו הפתיעו את שיכון ובינוי כשרכשו 33.5% ממניות החברה ממשקיעים מוסדיים. הפיננסייר המיומן זיהה הזדמנות להיכנס בין שני הגופים, שכן מהלך הרכישות הפך אותו לסוג של "לשון מאזניים", ולבסוף הצליח לצאת ברווח גדול מהמהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully