וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת מס: הפנקס השחור של רופא השיניים שמזריק בוטוקס

25.12.2018 / 10:32

מהביקורת עלה כי רופא השיניים ניסה להעלים כ-73 אלף שקל הביקורת נערכה כחלק ממבצע של מבקרי מס הכנסה באזור נצרת והסביבה, במסגרתו נערכו 87 ביקורות, מהן עולה כי 23% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין

אילוסטרציה. ShutterStock
רופאת שיניים/ShutterStock

מעלים מס - אבל באופן מסודר: במסגרת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בנצרת ובסביבה, הגיעו מבקרי מס הכנסה למרפאה של רופא שיניים שעוסק גם בהזרקת "בוטוקס". כשהזדהו המבקרים בפני האסיסטנטית של הרופא, טענה זו בתחילה כי היא לקוחה הממתינה לטיפול, אך בהמשך הביקורת התברר כי היא עובדת שכירה כאסיסטנטית אצל הרופא.

מבקרי הרשות מצאו אצל הרופא פנקס למעקב אחר שמות ופרטי הלקוחות להם הזריק בוטוקס, וכן תיעוד של התשלום שקיבל בגין כל טיפול.

ממצאים אלה הובילו את המבקרים להוציא צו לתפיסת ספרי החשבונות של הרופא המזריק, מהם עלה כי האחרון לא רשם הכנסות בגין טיפולים שהעניק ל-26 מטופלים, בסכום של כ-73 אלף שקל. כפי שעולה מהודעת רשות המסים, הרופא מסר למבקרים לאחר שנתפס כי פנקס המעקב הוא "הפנקס השחור" שלו, וכי הוא "לא מדווח כמעט כלום ממה שרשום בפנקס".

כחלק ממבצע הביקורת באזור נצרת שבוצע לבתי עסק בענפיי התעשייה, מסחר ומתן שירותים באזורים כפריים ועירוניים, נערכו 87 ביקורות, מהן עולה כי בקרב 23% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין.

במהלך המבצע הגיעו מבקרי מס הכנסה גם לחנות תוספי מזון ובריאות, אשר בעל החנות שלה העלים הכנסות בסכום של כ-20 אלף שקל. לאחר שנתפס אמר בעל החנות למבקרים כי הוא לא הספיק לרשום את ההכנסות, מכיוון שמדובר ב"עסק חדש".

בהודעת רשום המסים על מבצע האכיפה הופיעו גם ההסברים שסיפקו העובדים ובעלי העסקים למבקרים, לאחר ש"נתפסו על חם". בין שלל ההסברים שניתנו למבקרים, ניתן היה למצוא מוטיב חוזר בנוגע לבעיות חשמל וליקויים טכניים של הקופה.

כך, למשל, בעל חנות למוצרים אורטופדיים ממגדל טען: "אני רושם הכול, פשוט נתקעה לי הקופה באותו יום"; בעל חנות הלבשה בטמרה הסביר למבקרים כי "יכול להיות שהייתה הפסקת חשמל"; בעליהם של חנות צעצועים וכלי בית בשפרעם טענו כי "הייתה בעיה בחשמל, והקופה לא עבדה"; ובעלת חנות לכלי בית מנצרת אמרה למבקרים: "תיקנתי את הקופה היא עושה לי בעיות".

לדברי רשות המסים, "מבצע האכיפה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

  • עוד באותו נושא:
  • העלמת מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully