וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום זו ההזדמנות האחרונה: ללמוד תואר אקדמי באירופה - בחינם

בחסות משרד החוץ והמסחר של הונגריה, בחסות משרד החוץ והמסחר של הונגריה

8.1.2019 / 8:03

מתלבטים היכן ללמוד לתואר ראשון, שני או דוקטורט? תכנית Stipendium Hungaricum שהיא חלק משיתוף פעולה אקדמי בין הונגריה לישראל מציעה לימודי תואר או תעודה עם פטור מלא משכר לימוד, מלגת מחיה ומגורים במעונות. איך מתקבלים? זה פשוט ממה שאתם חושבים. הפרטים בפנים

סטודנטית בעיר בודפשט, הונגריה. ShutterStock
ללמוד באווירה אחרת לגמרי ובמימון מלא. סטודנטית בבודפשט, בירת הונגריה/ShutterStock

החיים כסטודנטים בישראל לא פשוטים. שכר הלימוד, שכר הדירה וההוצאות השוטפות החודשיות מקשים על צעירים רבים ומסיחים את הדעת מהלימודים עצמם, כי הרי צריך לעבוד כדי לממן אותם. אבל אם חושבים קצת מחוץ לקופסה, החיים הסטודנטיאליים יכולים להיות שונים לחלוטין. או במילים אחרות: הונגריה מחכה לכם הסטודנטים בזרועות פתוחות.

בכל שנה מעניקה ממשלת הונגריה מלגת לימודים לסטודנטים ישראלים המבקשים ללמוד במדינה, במסגרת תכנית Stipendium Hungaricum - תכנית המעניקה לסטודנטים מישראל הטבות כגון פטור מלא משכר לימוד, מלגת מחיה חודשית, השתתפות בשכר דירה וביטוח רפואי. ההרשמה לקבלה לתכנית הלימודים נסגרת ב-15 בינואר 2019.

למידע ולהרשמה לתכנית המלגות של Stipendium Hungaricum

"בשנות ה-90 ממשלת ישראל וממשלת הונגריה חתמו על הסכם שיתף פעולה בענייני חינוך ותרבות והמלגה הזאת היא חלק מההסכם", מספר סבולץ' סולנוקי, נספח שגרירות הונגריה לטכנולוגיה ומדע בישראל, "במסגרתו מגיעים גם סטודנטים הונגרים לישראל כדי ללמוד בתכניות אקדמיות שונות".

תכנית Stipendium Hungaricum קיימת זה כמה שנים ומהווה חוויה בלתי נשכחת לישראלים המשתתפים בה. מרבית הסטודנטים שמגישים בקשה למגלה מקבלים אותה, בתנאי שהם מתקבלים מבחינה אקדמית לאוניברסיטאות ולגופים האקדמאים אליהם הם מבקשים להתקבל. "ההרשמה לתכנית קלה מאוד וחסכנו לסטודנטים מישראל ביורוקרטיה וניירת, צריך רק להגיש כמה טפסים בסיסיים", אומר סולנוקי, "בנוסף, שגרירות הונגריה מסייעת ומקשרת את הסטודנטים לגופים הרלוונטיים או מסייעת בפניות לאוניברסיטאות".

בודפשט, הונגריה. ShutterStock
שלוש וחצי שעות טיסה מישראל. בודפשט/ShutterStock

מימון מלא לכל תואר שתבחרו וקהילה ישראלית מתפתחת

סוגי המלגות המוצעות הן ללימודי תואר (לימודי BA, לימודי MA, לימוד מוסמך במסלול חד-שלבי, לימודי דוקטורט) וללימודי תעודה (קורס הכנה בשפה ההונגרית, תכנית התמקצעות) ותכניות הלימוד מועברות באנגלית, בשפות זרות נוספות וגם בשפה ההונגרית.

אפשר ללמוד באמצעות המלגה לכל תואר או לימודי תעודה שהסטודנטים מישראל בוחרים - מפיזיותרפיה, לימודי אחיות או אדריכלות נוף ועד לימודי הנדסה, מתמטיקה, פיזיקה וכלכלה. לימודי רפואה הם היחידים שאינם כלולים במלגה.

"התכנית כוללת את מרבית האוניברסיטאות המרכזיות והמוסדות האקדמיים המובילים בהונגריה", מוסיף סולנוקי, "חוץ מהבירה בודפשט, יש אוניברסיטאות מובילות בערים כמו דברצן, סגד ועוד. התנאים המצוינים נכונים לכל תקופת התואר. מי שנרשם מישראל יכול להיכלל בתכניות קצרות יותר של סמסטר או שניים, אבל כמובן גם ללימודי תואר ראשון, שני או דוקטורט. אם נרשמים לתכנית מלאה לתואר מקבלים 130 יורו לחודש בתואר ראשון או שני למחיה וזהו סכום לא מבוטל אם לוקחים בחשבון שעלות המחיה בהונגריה נמוכה יותר מאשר בישראל. חוץ מזה מקבלים גם דירה במעונות או תמיכה כספית נוספת למימון שכר דירה".

החוויה ללמוד בלב אירופה הקלאסית, במרחק שלוש וחצי שעות טיסה מישראל, מאפשרת לסטודנטים גם ליהנות מטיולים וחופשות בהונגריה ובמדינות שסביבה. "הקהילה היהודית הענפה במדינה והקהילה הישראלית המתפתחת בה מעניקים לישראלים תחושה של בית", מסכם סולנוקי.

ליצירת קשר עם שגרירות הונגריה: trade.science.tlv@mfa.gov.hu

למידע ולהרשמה לתכנית המלגות של Stipendium Hungaricum

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
האוניברסיטה ללימודי טכנולוגיה וכלכלה, בודפשט, הונגריה. ShutterStock
האוניברסיטה ללימודי טכנולוגיה וכלכלה בבודפשט/ShutterStock
בחסות משרד החוץ והמסחר של הונגריה, בחסות משרד החוץ והמסחר של הונגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully