וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי הגיע הזמן: להרוויח אלפי שקלים בעשר דקות

בשיתוף הלמן-אלדובי בית השקעות, בשיתוף הלמן-אלדובי בית השקעות

22.1.2019 / 7:25

אם היו אומרים לכם שהחלטה אחת תעניק לכם מאות אלפי שקלים בעתיד, בוודאי הייתם שמחים לקחת אותה כבר עכשיו. מעבר לקרן פנסיה נבחרת עם דמי ניהול נמוכים משמעותית יכול להגדיל לכם את הפנסיה החודשית במאות שקלים בחודש. איך עושים זאת ומי הקרן המובילה את המהפכה הצרכנית?

זוג צעיר מחשב חישובים פיננסיים. ShutterStock
דווקא בשאלות הגדולות שנוגעות לעתידנו אנחנו לא טורחים להתעמק/ShutterStock

אם יגידו לכם שמדי חודש אתם יכולים להרוויח יותר כסף בלי להתאמץ עבורו סביר להניח שלא הייתם מסרבים לרעיון. ואם היו אומרים לכם שסכום כסף זה שתרוויחו (מבלי לעשות דבר), יצטבר אחרי שנים לסכום של מאות אלפי שקלים, הייתם מברכים על כך, נכון? החלטה אחת שלכם יכולה לשנות לחלוטין את עתידכם ולהגדיל את ההכנסה העתידית שלכם באופן משמעותי - בחירת קרן פנסיה.

אנחנו מסוגלים להתמקח על מחירו של מוצר מסוים או לערוך סקר שוק מקיף כדי לחסוך כמה עשרות שקלים, אבל דווקא בשאלות הגדולות שנוגעות לעתידנו אנחנו לא טורחים להתעמק ומפסידים עקב כך כסף רב. נכון, עבור רובנו יציאה לפנסיה נראית כמו מדע בדיוני וגיל הפרישה נראה רחוק, אבל החלטה אחת שנחליט בהווה תיצור אפקט כלכלי אדיר בכל הנוגע לעתיד - הצטרפות לקרן פנסיה נבחרת.

מהי קרן פנסיה נבחרת וכמה כסף היא תחסוך לכם?

משרד האוצר באמצעות רשות שוק ההון יצא במרכז לבחירת קרנות פנסיה המציעות את התנאים הטובים ביותר עבור הציבור החוסך לקרן פנסיה שכאמור מחויבים להפריש אליה כספים על-פי החוק. הפרמטר העיקרי לבחירת קרנות הפנסיה שנבחרו במכרז הינו מרכיב חיסכון בדמי ניהול מופחתים משמעותית מקרן פנסיה אחרת.

כמה מופחתים? אם לשם השוואה דמי הניהול המקסימליים על פי חוק בקרן פנסיה הם 6% מההפקדות החודשיות ו-0.5% מהצבירה הכוללת, בקרן הפנסיה של הלמן-אלדובי דמי הניהול הם הנמוכים בישראל ועומדים על 1.49% מההפקדות החודשיות ו-0.05% מהצבירה הכוללת. הפרש זה בדמי הניהול יכול לחסוך לכם מאות ואלפי שקלים בחודש.

לדוגמה, אישה או גבר בגיל 30 המשתכרים כ-10,000 שקלים ברוטו בחודש ומשלמים דמי ניהול מקסימליים יצליחו לעלות את קצבת הפנסיה שלהם בכ-1,400 שקלים בחודש אם ישלמו את דמי הניהול הנמוכים של הלמן-אלדובי שמובילה את מהפכת הפנסיה של משרד האוצר. החוסכים שעוברים לקרן פנסיה נבחרת ייהנו מהנחת דמי הניהול למשך עשר שנים, כך שמדובר פה בלא פחות ממהפכה צרכנית.

זוג מתייעץ עם יועצת. ShutterStock
ביום שלא נוכל לעבוד יותר לפרנסתנו צריך שיקרה קסם קטן, כדי לשמור על רמת החיים שלנו. לקסם הזה קוראים פנסיה/ShutterStock

הרווח הכספי שיעזור לכם לשמור על רמת החיים בעתיד

קרנות הפנסיה הנבחרות הן תולדה של רפורמה בתחום הפנסיה שביצע משרד האוצר בשנים האחרונות, כדי שהציבור בישראל יקבל את אותו המוצר בפחות כסף וייהנה משירות פנסיוני טוב ומתקדם יותר. קרן פנסיה נבחרת מיועדת לכולם וזאת מתוך רצון להגן על השכירים במשק. לפני רפורמת הפנסיה המעסיק קבע את קרן הפנסיה לעובדיו ולא תמיד התאמץ או ידע להשיג דמי ניהול אטרקטיביים לעובדים, אשר במקרים רבים שילמו את הסכום המקסימלי. קרן פנסיה נבחרת מאפשרת לשכירים לבחור בה או לעבור אליה וליהנות מדמי ניהול נמוכים משמעותית.

מדובר בשינוי דרמטי. למה? ביום שלא נוכל לעבוד יותר לפרנסתנו צריך שיקרה קסם קטן, כדי לשמור על רמת החיים שלנו. אם אתם שכירים, אתם והמעסיק שלכם חוסכים יחד כ-20 אחוז מהשכר שלכם, לכן מעבר לפנסיה נבחרת מגדיל לכם את סכום הפרישה בעשרות או מאות אלפי שקלים בזכות דמי הניהול הנמוכים.

אם אתם שכירים, אתם מחויבים כיום להפקיד מדי חודש כ-6% מהשכר שלכם לפנסיה, בנוסף למעסיק שמפקיד לכם כ-12.5%. דרך נוספת שיכולה להגדיל לכם את סכום הפנסיה בגיל הפרישה היא הגדלת הסכום שאתם מפרישים ל-7%. האחוז הבודד הזה הופך במשך השנים לסכום כסף לא מבוטל וככל שתקדימו לחסוך לפנסיה בגיל צעיר, כך הסכום הנצבר יהיה משמעותי יותר.

הלמן-אלדובי נבחרה בפעם השנייה ברציפות על ידי משרד האוצר להוביל את מהפכת קרנות הפנסיה של ישראל, ואחרי שבית ההשקעות זכה במכרז ב-2016 הוא עשה זאת שוב ב-2018. זאת בזכות דמי הניהול הנמוכים בשוק הפנסיה בישראל, השירות המקצועי והיציבות הפיננסית של בית ההשקעות. ההחלטה לגבות דמי ניהול כה נמוכים היא מתוך רצון להוביל את המהפכה הצרכנית בתחום ולהעניק ממשות במושג "אחריות חברתית" כשזה נוגע לעתידם של אזרחי ישראל.

הלמן-אלדובי הוא בית השקעות עם מגוון מוצרים רחב כמו קרנות פנסיה, קופות גמל, גמל להשקעה, קרנות השתלמות, השקעות מתקדמות כמו P2P ועוד.איך מצטרפים לקרן פנסיה נבחרת? בקלות. בנוסף לאפשרות להצטרף דרך הודעה למעסיק בחברה בה אתם עובדים, ניתן להצטרף באופן דיגיטלי באתר האינטרנט על ידי כמה קליקים ומילוי פרטים קרן הפנסיה הנבחרת תדאג להעבירכם אליה ללא עלות.

להצטרפות לקרן פנסיה נבחרת הקליקו כאן

*הלמן-אלדובי הינה אחת מארבע קרנות פנסיה שנבחרו במכרז קרנות הפנסיה שערכה רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון.
* המצטרפים לקרן הפנסיה בהליך של ברירת מחדל יזכו לדמי הניהול המשוקללים הנמוכים ביותר.
*היתרה הצבורה בעת הפרישה תלויה במספר גורמים, לרבות היקף ההפקדות של החוסך, תשואות שהושגו בתיק, איזון אקטוארי וזאת בנוסף לשיעור דמי הניהול הנגבים

בשיתוף הלמן-אלדובי בית השקעות, בשיתוף הלמן-אלדובי בית השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully