וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן עופר מוכר החזקותיו ברשת; לא יפעל בתקשורת במשך 25 שנה

ענת ביין-לובוביץ'

2.1.2019 / 13:46

לאחר מכירת כל ההחזקות בתחום התקשורת, תוכל קבוצת עופר לקבל רשיונות לייצור חשמל. ועדת הריכוזיות הודיעה כי הגיעה למתווה מוסכם עם קבוצת עופר להפחתת הריכוזיות הכלל-משקית של הקבוצה על פי המתווה הקבוצה תצא מתחום התקשורת ולא תפעל בו גם בעתיד

עידן עופר בערב פתיחה של בניין הלב, בית חולים חירום באיכילוב, מרץ 2011. אורי לנץ
עידן עופר/אורי לנץ

עידן עופר מתחייב שלא לפעול בתחום התקשורת בישראל במשך 25 שנים, כתנאי לקבלת רישיונות לייצור חשמל. עופר מוכר את החזקותיו ברשת כחלק מהליך המיזוג של הערוץ עם ערוץ עשר, ולאחר מכן יישאר ללא החזקות בכלי תקשורת כלשהו.

ההתחייבות של קבוצת עופר היא במסגרת מתווה מוסכם אליו הגיע עם ועדת הריכוזיות, כחלק מהמהלך להפחתת הריכוזיות הכלל-משקית של הקבוצה. לאחר מכירת כל החזקות הקבוצה בתחום התקשורת, החברה תוכל כאמור לקבל רישיונות לייצור חשמל.

נזכיר כי הבעלות של עידן עופר ברשת משמשת עבורו כמשקולת עסקית מזה תקופה ארוכה לאחר שהממונה על ההגבלים מיכל הלפרין וועדת הריכוזיות חסמו בפניו את האפשרות להתפתח בשווקים נוספים המשיקים לפעילותו שאינם קשורים כלל לתחום התקשורת.

ב-7 באוגוסט 2017 המליצה ועדת הריכוזיות לרשות החשמל לא להקצות לחברת צומת אנרגיה בע"מ, שנשלטת על-ידי עידן עופר, רישיון מותנה לייצור חשמל משיקולים של ריכוזיות כלל-משקית. רשות החשמל קיבלה את המלצת ועדת הריכוזיות ולא אפשרה לקבוצה לקבל את הרישיון המבוקש. למעשה הנחישות של עופר לצאת מתחום התקשורת הייתה הקטליזטור המשמעותי להתנעת שיחות המיזוג של רשת עם ערוץ עשר.

נציין כי בשלבים הראשונים נראה היה כי רשת היא זאת שתהיה בעלת השליטה בערוץ הממוזג וזה גם היה המתווה שאישרה הממונה לאחר שהכילה על ערוץ עשר את דוקטורינת הפירמה הכושלת וקבעה כי אין לו תקנה ללא מיזוג. כידוע בסופו של דבר דווקא בעלי ערוץ עשר יחזיקו במניות השליטה בערוץ הממוזג. ובעלי המניות של רשת - בעיקר אודי אנג'ל יחזיקו בחלק הקטן יותר. הסיטואציה שנוצרה הביאה ללא מעט הרמת גבות בתעשייה, שתמכה מאוד בהחלטת המיזוג של הלפרין. החלטת ועדת הריכוזיות היום נותנת לה נקודת זכות חשובה בפרשה סביב היכולת לנצל את המצב לכדי התחייבות כי הריכוזיות בארץ תקטן, לפחות מול קבוצת עופר.

  • עוד באותו נושא:
  • עידן עופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully