וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבקשו הקלות במיסוי? נציגי אמזון ייפגשו בדאבוס עם שר האוצר

עמירם ברקת ושני מוזס

22.1.2019 / 8:30

שר האוצר ייפגש עם נציגי אמזון וגוגל. כחלון אמר בגל"צ כי הפגישה עם אמזון תהיה בנושא כניסה לישראל ייפגש גם עם בכירים בגוגל

שר האוצר, משה כחלון, 17 בינואר 2018. ראובן קסטרו
שר האוצר, משה כחלון/ראובן קסטרו

שר האוצר משה כחלון ייפגש היום (ג') בכנס הפורום הכלכלי בדאבוס עם בכירים באמזון וגוגל. כחלון ייפגש עם בכירים באמזון ובגוגל לפגישות שיעסקו בקידום השקעות ושיתופי פעולה בתחומי ה-IT, ולא בנושא פעילות אמזון בתחום הקמעונאי בישראל.

ל"גלובס" נודע כי הבכיר עימו ייפגש כחלון הוא מייקל פונקס, סגן נשיא למדיניות ציבורית באמזון web-services. כחלון שהגיע אמש לכנס אמר היום בראיון לתכנית בוקר טוב ישראל "נסעתי ל-24 שעות כי יש לי פה פגישות מאד חשובות כדי לקדם אינטרסים של חברות ישראליות. יש פה עסקאות במיליארדי דולרים שמצריכות דחיפה.

"יש לי פגישה עם אמזון שרוצה להיכנס לישראל ולהביא את קדמת הטכנולוגיה לישראל וגוגל - הן רוצות מישהו ברמה של שר אוצר". כחלון הוסיף בקשר לתוצאות הסקרים האחרונות כי "המדינה קצת יותר חשובה מהקמפיין שלי".

תוצאות סקר שנערך בהזמנת גלי צה"ל שפורסמו הבוקר מצביעות כי מפלגתו של כחלון, כולנו, מתחזקת קצת לעומת הסקר הקודם, ועולה מארבעה לחמישה מנדטים. לפיכך, כולנו עוברת את אחוז החסימה: "סקר נותן פגיעות מוראליות אבל בקמפיין שלנו אנחנו בפול כוח. אין לי ספק שכשיגיעו לקלפי יצביעו לפי מי שאכפת לו ומי שלא אכפת לו. אין לי ספק שב-9 באפריל נקבל דחיפה גדולה בקלפי".

אמזון נערכת מזה חודשים ארוכים לכניסה לישראל לרבות באמצעות שורה של ביקורי בכירים. החברה שקלה בין היתר הקמת חנות מקומית וכן פתיחת אתר מקומי, מה שכנראה ירד כרגע מהפרק. במקביל מפעילה אמזון בישראל מרכז פיתוח משמעותי.

אמזון נפגשה בישראל עם מספר חברות שילוח ועשתה סקרי שוק ואיסוף נתונים במטרה לבחון היתכנות לפעילות.

הדילמה שעומדת בפני אמזון בימים אלה היא האם להקים כאמור חנות לאמזון בישראל עם סיומת ישראלית (IL) שתכלול גם מרקט פלייס ישראלי עם מוכרים ישראלים - או להסתפק בתרגום האתר האמריקאי לעברית, זאת בדומה למודל שבו פועלת עלי אקספרס.

לדברי גורמים שנפגשו עם נציגי אמזון, סוגיית המיסוי בישראל מטרידה מאוד את החברה ואף עשויה למנוע ממנה להקים חנות ישראלית.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully