וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה תרחיב את מתקן השפד"ן בכ-605 מיליון שקל

קובי ישעיהו

22.1.2019 / 14:30

הפרויקט צפוי להתחיל במהלך הרבעון הנוכחי ולהימשך כ-40 חודשים. קיבולת השפכים של השפד"ן תורחב כדי להתאים את יכולותיו לגידול הצפוי באוכלוסיה

מתקן טיהור של השפד"ן. צילום: תמר מצפי, גלובס
השפד"ן/גלובס, צילום: תמר מצפי

קבוצת הבנייה והתשתיות אלקטרה, הנמצאת בשליטת קבוצת אלקו ומנוהלת על ידי איתמר דויטשר, זכתה במכרז להרחבת מתקן הטיפול הביולוגי בשפד"ן (שפכי גוש דן).

ההשקעה בפרויקט, שיבוצע באמצעות החברות-הבנות אלקטרה תשתיות ואלקטרה אלקו התק"ש, מוערכת בכ-605 מיליון שקל. הפרויקט צפוי להתחיל במהלך הרבעון הנוכחי ולהימשך כ-40 חודשים.

מכון שפכי גוש דן (שפד"ן) הוא מערכת מורכבת, בין-אזורית, לאיסוף, טיפול והשבה של שפכים עירוניים בשטח עירוני מאוכלס בצפיפות, לרבות אזורי תעשייה. מערכת ההולכה הראשית של המפעל להעברת השפכים הגולמיים מתחילה בתחנת השאיבה רדינג בצפון תל-אביב, ממשיכה לאורך חופי ת"א עד לתחנת השאיבה שבכניסה ליפו, ומשם דרך בת-ים עד למכון שבאתר שורק.

הרחבת קיבולת השפכים של מכון השפד"ן נעשית במטרה להתאים את יכולותיו של מכון השפכים של גוש דן לגידול הצפוי באוכלוסיה (מוערך בכ-1% בשנה). במסגרת הפרויקט, יכולת הקיבול היומית של המכון תגדל מכ-400 אלף מ"ק ליום לכ-480 אלף מ"ק ליום.

מניית אלקטרה הגיבה לדיווח מהבוקר בעלייה של 2.5%. בשלוש השנים האחרונות הכפילה החברה את ערכה והגיעה לשווי של כ-3.1 מיליארד שקל בבורסה.

אלקטרה מחלקת את פעילותה לחמישה מגזרים - פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל, בחו"ל, שירות ואחזקה, פיתוח והקמת נדל"ן בייזום וזכיינות.

בשבוע שעבר דיווחה אלקטרה כי חתמה, באמצעות החברה-הבת אלקטרה בנייה, על הסכם להקמת קמפוס המשרדים, שבו תרוכז פעילותם של עובדי אמדוקס ישראל במרכז. הקמפוס יכלול 4 מבני משרדים, משטחי פיתוח ושלוש קומות תת-קרקעיות. אלקטרה ציינה כי סך התמורה הצפויה בגין ביצוע עבודות הבנייה עומד על כ-330 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אלקטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully