וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ההשקעות UBS: "מניית טבע זולה מכדי להתעלם ממנה"

שירי חביב-ולדהורן

23.1.2019 / 15:14

בבנק ההשקעות העלו מחיר יעד למניה שמשקף אפסייד של 28% על המחיר בשוק להערכתם, השוק מעניק משקל יתר לנטל החוב הכבד צופים כי טבע תחסוך בשיא 3.6 מיליארד דולר עלויות שנתיות, לעומת חיסכון של 3 מיליארד דולר עליו החברה עדכנה שצפוי ב-2019

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאר שולץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעל שש שנים החזיקו כלכלני בנק UBS בגישה נייטרלית כלפי מניית טבע , אך היום מגיעים בבנק למסקנה כי המניה זולה מכדי להתעלם ממנה. האנליסט נאווין ג'ייקוב מ-UBS ממליץ על מניית טבע בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 24 דולר, שגבוה ב-28% ממחיר המניה בניו יורק. המניה עולה כעת בת"א ב-3%.

לדבריו, שוק ההון נותן הערכת יתר לסיכון החוב של טבע, בעוד שלפי חישובי UBS, לטבע יש מעל 2 מיליארד יותר מהנדרש לה לתשלום החוב. "מניית טבע ירדה ב-60% בחמש השנים האחרונות, לאחר הרכישה בתזמון השגוי של אקטביס, ולקיחת חוב גדול (29 מיליארד דולר, יחס חוב ל-EBITDA של 5) ועמידה בפני לחץ מחירים חסר תקדים בשוק הגנרי בארה"ב, תוך שהחברה נתקלת גם בתחרות גנרית ושחיקה של הקופקסון", מציין ג'ייקוב.

להערכתו, החל משנת 2020 טבע תוכל להציג צמיחה שנתית ממוצעת של 6% ברווח הנקי למניה. זאת בזכות צנרת המוצרים בתחום הביוסימילר, והמוצרים המקוריים אוסטדו ואג'ובי (להפרעות תנועה ולמיגרנה). כמו כן, הוא מעריך שטבע תחסוך בשיא 3.6 מיליארד דולר עלויות שנתיות, לעומת חיסכון של 3 מיליארד דולר עליו החברה עדכנה שצפוי ב-2019 (בעקבות תוכנית ההתייעלות). "ב-2020, כשהמינוף יהיה קרוב ל-3 והצמיחה ברווח הנקי למניה תתייצב, טבע צריכה להיסחר קרוב למכפיל ההיסטורי שלה של 10, שמשקף פרמיה של 50%", מוסיף ג'ייקוב, כאשר היום היא נסחרת במכפיל 6 לרווחי 2020.

להערכת האנליסט, ב-12-18 החודשים הקרובים מחירי התרופות הגנריות של טבע יישחקו ב-8%. לחצים אלה יקוזזו בחלקם בעזרת השקות מוצרי הביסימילר Herceptin ו-Rituxan במחצית השנייה של 2019.

המוצרים המקוריים של טבע, קופקסון לטרשת נפוצה והמשאף ProAir, יישחקו ב-1.2 מיליארד דולר במכירות בין 2018 ל-2021, והשחיקה תקוזז חלקית בזכות מכירות המוצרים אוסטדו ואג'ובי, שיוסיפו להערכת UBS כ-900 מיליון דולר למכירות בתקופה זו.

בהקשר של תוכנית ההתייעלות כותב האנליסט כי "התרחיש הדובי טוען שיעד החיסכון של 3 מיליארד דולר בעלויות יפגע במכירות. אנחנו לא מסכימים. למעשה, הניתוח המפורט שלנו לא רק תומך בעמדת ההנהלה, אלא אף מצביע על יכולת חיסכון של 3.6 מיליארד דולר בשיא". הוא מעריך שמעל חצי מהיעד של 3 מיליארד דולר חיסכון יגיע מקיצוץ במצבת העובדים, כאשר ב-2018 עיקר הפיטורים היו בקרב אנשי מכירות, שיווק ומטה שעזיבתם חוסכת כ-100 אלף דולר לעובד, בעוד שב-2019 העובדים שיעזבו (בעיקר על רקע סגירת אתרים) יהיו עובדים זולים יותר. "בטווח הארוך יותר, עד 2023 אנחנו מאמינים שטבע תוכל לבצע קיצוצים נוספים במצבת העובדים, ככל שצנרת המוצרים של החברה תהפוך ליותר ממוקדת". כך הוא מעריך שטבע תוכל להגיע בסוף התהליך ל-37 אלף עובדים (קרוב למתחרה מיילן שמעסיקה כ-33 אלף עובדים), לעומת 53 אלף בסוף 2017 - כלומר ירידה נוספת של 2,000 עובדים לעומת היעד של טבע.

מחיר היעד של טבע, 24 דולר, נקבע על בסיס מודל שמעריך מכירות של 1.1 מיליארד דולר ב-2025 לתרופה אג'ובי ו-898 מיליון דולר לאוסטדו. המחיר נקבע על בסיס מכפיל רווח של 9. עם זאת, ב-UBS מספקים תרחיש אפסייד שבו מכירות אג'ובי ואוסטדו יצמחו יותר מהצפוי והשחיקה בגנריקה תהיה נמוכה מהצפי, ובמקרה כזה מחיר היעד יגיע ל-29 דולר. בתרחיש הפוך של דאונסייד, עם מכירות נמוכות מהצפוי של התרופות אג'ובי ואוסטדו ושחיקה גדולה יותר בגנריקה, מחיר היעד יהיה 13 דולר. להערכתם, במחיר הנוכחי, המניה של טבע משקפת "הזדמנות קנייה אטקרטיבית".

טבע, המנוהלת על ידי קאר שולץ, נסחרת בשווי של 20.4 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully