וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטורי לביהמ"ש: "מיזוג בין רמי לוי לקואופ הוא מיזוג למונופול"

שני מוזס

27.1.2019 / 15:12

אייל רביד, מנכ"ל רשת השיווק ויקטורי ומבעלי השליטה בה, טוען כי "התוצאה של מיזוג עם רמי לוי היא ריכוזיות גבוהה מאוד באזור ירושלים וכן שווי משקל מתואם בין רמי לוי לשופרסל שיחזיקו בנתח שוק משותף של כ-70%"

פתיחת סניף חברת הסלולר החדש של רמי לוי בגבעת שאול, דצמבר 2011. עומר מירון
רמי לוי/עומר מירון

אייל רביד מסרב לוותר על רכישת הקואופ, על אף שההצעה שהגישה רשת ויקטורי שבשליטתו לנאמנים הייתה הנמוכה ביותר, והוא מנסה לעקוף את הנאמנים באמצעות פנייה ישירה לבית המשפט. בפנייה שהגישה רשת ויקטורי היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, מבקש רביד לשכנע את בית המשפט כי רשת ויקטורי שבשליטתו היא הרוכשת האטרקטיבית ביותר עבור קואופ, תוך שהוא תוקף את הצעות המתחרים - רמי לוי וזול ובגדול, וטוען: "מיזוג בירושלים בין רמי לוי לבין הקואופ הוא מיזוג למונופול".

עוד טוען רביד כי "התוצאה של מיזוג עם רמי לוי היא ריכוזיות גבוהה מאוד באזור ירושלים וכן שווי משקל מתואם בין רמי לוי לשופרסל שיחזיקו בנתח שוק משותף של כ-70%". עוד טוען רביד כי "מיזוג של קואופ עם זול ובגדול מחסל את התחרות בשכונות עצמן".

באמצעות הרכישה של קואופ, טוען רביד, גם רמי לוי וגם זול ובגדול "קונים את התחרות בירושלים". על כן, טוען רביד, "שווה" לרשתות הללו להציע הצעות גבוהות מאוד, "על-מנת למנוע תחרות בירושלים שתפגע ברווחיהם", ולדבריו, "ממילא הם יכולים לגלגל את העלות על הצרכן בירושלים". לפי רביד, הסיכון הזה לא מתקיים בהצעות של ויקטורי, של מחסני השוק או של פרשמרקט.

לעומת זאת, טוען רביד, "המיזוג עם ויקטורי צפוי לחולל תחרות צרכנית", זאת לאור העובדה שאין לה כיום פעילות בירושלים, והיא איננה בעלת נתח שוק מהותי (מעל 30%) בה. כמו כן, במסגרת הפנייה חושפת הרשת את גובה ההצעה שלה לרכישת הקואופ: 120 מיליון שקל במזומן - זו התמורה האפקטיבית שהציעה ויקטורי עבור הקואופ.

האמירות הללו נחשפות במסגרת בקשה שהגיש רביד לבית המשפט בבקשה להורות לנאמנים להגיש דוח שייתן גילוי פומבי עדכני לנושים בדבר ההצעות השונות לרכישת רשת הקואופ. רביד קורא לערער על הכוונה של נאמני הקואופ להכריע בין המציעים על-פי סכום התמורה במזומן, ומבקש לשאול האם אכן זה השיקול היחיד שראוי לשקול במסגרת בחירת רוכש לרשת. רביד מציין התייחסות לסוגיות כמו המינוף של המציע הפוטנציאלי וסביבת התחרות, וטוען כי "לסעיף התמורה יש משקל, אך הוא איננו חזות הכול".

עם זאת, ישנם גם גורמים בענף הקמעונאות שחושבים אחרת: בשיחה עם "גלובס" אמר גורם שאינו קשור לאחת הרשתות שמתמודדות על רכישת הקואופ, כי מבחינת תחרות, כדאי שהרשות תאשר לרמי לוי את הרכישה ותימנע מלחזור על הטעות שנעשתה לדבריו עם הסירוב של רשות ההגבלים העסקיים למכור את הרשת למגה.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקטורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully