וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל הגישה הצעה לרכישת מלאנוקס תמורת 5.5 מיליארד דולר

עמרי זרחוביץ'

30.1.2019 / 7:55

אינטל מתקדמת במרוץ לרכישת מלאנוקס הישראלית, אך ככל הנראה היא לא היחידה. השבוע חשף "גלובס" השקעת ענק של אינטל במדינה - 40 מיליארד שקל בבניית מפעל

מנכ"ל ומייסד מלאנוקס, אייל וולדמן. צלם: תמר מצפי, גלובס
אייל וולדמן מנכ"ל מלאנוקס/גלובס, צלם: תמר מצפי

ההשקעה הבאה של אינטל בישראל? החברה הגישה הצעה לרכישת מלאנוקס הישראלית תמורת סכום שמוערך בכ-5.5-6 מיליארד דולר, כך נודע ל"גלובס". הסכום מהווה פרמיה של 30% על שווי השוק הנוכחי של מלאנוקס. מלאנוקס, שמנוהלת על ידי איל וולדמן, נמצאת בחודשים האחרונים בתהליך התמחרות על מכירת החברה, וככל הנראה אינטל היא לא החברה היחידה שנמצאת כעת במרוץ, אלא יש עוד חברה אחת או שתיים.

לאינטל יש פעילות מתחרה לזאת של מלאנוקס, שמפתחת שבבים שמאפשרים תקשורת מהירה יותר בין שרתים. החברה מוכרת את מוצריה לחוות שרתים ולמחשבי-על שמשמשים אוניברסיטאות וגופים שונים, בהם נאס"א. בין לקוחות מלאנוקס נמנות דל ו-HPE, שבונות את חוות השרתים של חברות ענק כמו פייסבוק, אמזון וגוגל.

רק השבוע חשף "גלובס" כי אינטל מתכננת השקעת ענק בישראל - 40 מיליארד שקל - בבניית מפעל חדש בקריית גת. אינטל סיכמה עם המדינה כי תקבל מענק של 3.6 מיליארד שקל בגין בניית המפעל, וכן יופשר להמ ענק נוסף של 700 מיליון שקל בגין שדרוג המפעל הקודם. אינטל מעסיקה בארץ קרוב ל-12 אלף עובדים, ואם הרכישה תצא לפועל תוסיף לה גם את עובדי מלאנוקס ביוקנעם.

תהליך המכירה של מלאנוקס, שבמסגרתו שכרה בנקי השקעות והחלה להיות אקטיבית במכירת החברה, החל לאחר שהקרן האקטיביסטית סטארבורד יצאה למאבק נגד החברה בטענה כי היא לא יעילה מבחינה תפעולית, וכי הדירקטוריון לא חושב על בעלי המניות, למשל התנגד להצעות למכירת החברה. בסופו של דבר המאבק הסתיים במינוי דירקטורים מטעם הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully