וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכח מחקרית: רוצות העלאה בשכר? תתלבשו סקסי לעבודה

3.2.2019 / 8:28

מחקר אוניברסיטאי בדק האם נשים שמתלבשות חשוף זוכות להעדפה על פני אחרות במקום העבודה ובאוניברסיטה - והתוצאות חד משמעיות (ועצובות)

מערכת וואלה!

בסרטון: רוצה להיות מוזמנת לראיון עבודה? צרפי תמונה בלבוש חושפני

מחקר מצא שלמרות שאנחנו ב-2019, נשים הנוהגות להגיע לעבודה בלבוש סקסי מגדילות את סיכוייהן להעלאת שכר או קידום. לעומת זאת, הלבוש הסקסי לא עושה חסד לנשים שלומדות באוניברסיטה. רובכם ודאי הנחתם שהתוצאות יהיו כאלה אבל רק לאחרונה בוצע מחקר שאכן אישר את הנתונים הלא מחמיאים הללו. במחקר הוכח שנשים אכן נשפטות באופן לא הוגן על פי הופעתן: נשים שלובשות חצאיות קצרות ומחשוף בעבודה יזכו לקידום, העלאת שכר וכל עדיפות שהיא על פני נשים שמגיעות לעבודה לבושות בבגדים פורמליים יותר. לעומת זאת, סטודנטיות בחצאיות ומחשוף זוכות להערכה שלילית.

במחקר, 24 נשים התבקשו להגיע אל טקס קבלת התארים שלהן בתלבושות שונות: חלקן התבקשו להתלבש בצורה פורמלית ואחרות להגיע בלבוש חושפני. תמונותיהן הוצגו מאוחר יותר ל-500 איש - בהם סטודנטיות נוספות, פרופסורים ומבוגרים אחרים - שהתבקשו להעריך את הציון הממוצע שכל אחת מהן השיגה, עד כמה מוכשרות הן ועד כמה התלבושת שלהן הולמת את המעמד. הבוגרות שלבשו ג'קטים, מכנסיים ארוכים או שמלות נחשבו בעיני הנשאלים כאלה שהשיגו את הציונים הגבוהים ביותר. לעומת זאת, נשים שלבשו חצאיות קצרות, עקבים וחולצות עם מחשוף רחב נחשבו לפחות מוצלחות.

אישה סקסית שותה קפה. ShutterStock
מוגזם - אבל מבטיח לך קידום/ShutterStock

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully