וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פז הודיעה על הפרדת פעילות הנדל"ן והדלקים

קובי ישעיהו

6.2.2019 / 12:58

דירקטוריון החברה אישר שתי החלטות מהותיות כחלק מיישום התוכנית האסטרטגית החברה צופה הצפת ערך של עד 400 מיליון שקל כתוצאה מהמהלך

יונה פוגל. צילום: תמר מצפי, גלובס
יונה פוגל/גלובס, צילום: תמר מצפי

כשברקע המאבק הממושך סביב איוש משרת היושב-ראש, פרסמה היום (ד') חברת פז נפט , אותה מוביל המנכ"ל יונה פוגל, תוכנית אסטרטגית חדשה במסגרתה תפצל החברה את פעילות הנדל"ן מפעילות הדלקים והקמעונאות של החברה. המהלך צפוי להביא להצפת ערך בהיקף של מאות מיליוני שקלים לחברה.

דירקטוריון החברה אישר את המהלך במסגרת תוכנית אסטרטגית כוללת שנבחנה בפז בליווי וסיוע חברת הייעוץ הבינלאומית The Boston Consulting Group. הפרדת פעילות הנדל"ן צפויה במהלך השנה כך שהיא לא תיכלל בדוחות 2018, ותבוצע לאחר ששמאים חיצוניים יעריכו את נכסי הנדל"ן של החברה (הכוללים נדל"ן להשקעה ונדל"ן לשימוש עצמי).

בשלב ראשון מתכננת החברה לפצל לחברה נפרדת שטחי נדל"ן ב-101 מתחמי התדלוק שבבעלות פז, שאינם כוללים זכויות נדל"ן קיימות במקרקעין התחנות אשר בו מקדמת החברה השבחה ומימוש זכויות בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקל. בפז מעריכים כי ההערכה המעודכנת לנכסים צפויה להביא להצפת ערך וגידול בהון העצמי של החברה בהיקף של 300-400 מיליון שקל נטו (לאחר השפעת מס) אולם לא תשפיע על הרווח הנקי של החברה.

החלטה נוספת שהתקבלה בדירקטוריון פז היא כניסה לתחום ייצור החשמל בשני אפיקים מקבילים: קידום תוכנית להקמת תחנת כוח שלישית בשטח בית הזיקוק באשדוד, בהספק של כ-700 מגוואט ובעלות של כ-700 מיליון דולר, לצד השתתפות במכרזים השונים לרכישת תחנות כוח של חברת החשמל.

את הקמת התחנה מתכננים בפז להקים, ככל הנראה, באמצעות הון עצמי בהיקף של כ-140 מיליון דולר (כ-520 מיליון שקל) והשאר באמצעות גיוס חוב. התחנה תהיה על בסיס גז טבעי ותתבסס על טכנולוגית מחזור משולב עם טורבינת קו-גנרציה. בפז מעריכים כי התחנה תחל לפעול ב-2023 .

מדירקטוריון פז נמסר כי "הדירקטוריון קיבל שתי החלטות חשובות ליישום תוכנית אסטרטגית כוללת שנבנתה על ידי הנהלת החברה ואומצה על ידי הדירקטוריון. החלטות אלו יאפשרו לפז להתמודד עם השינויים בסביבה העסקית ולהביא להעלאת ערך ושימוש יעיל בהון החברה".

המנכ"ל יונה פוגל ציין כי "התוכנית מאפשרת לחברה לייצר זרוע פעילות חדשה שתגוון את הכנסותיה ותגדילן תוך הקטנת החשיפה לתנודתיות בפעילות הקיימת, ייצור חשמל. המשך יישום התוכנית האסטרטגית תאפשר יצירת מנועי צמיחה חדשים המתבססים על הנכסים הטובים והיכולות המוכחות שיש לחברה".

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully