וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פסגות: "אנחנו לא משקיעים כיום בחברות קנאביס"

12.2.2019 / 14:16

לדברי ברק סורני מנכ"ל בית ההשקעות: "אין להשקיע בחברות שלא ניתן לנתח את תזרים המזומנים הצפוי שלהן ובהתאם לבצע הערכת שווי מדויקת". טל קדם מנכ"ל הראל פיננסים: "בשנה שעברה דיברנו על טרנד המטבעות הדיגיטליים, גם אז לא חשבנו שנכון להשקיע בחברה שאנחנו לא יודעים

ברק סורני. צילום: תמר מצפי, גלובס
ברק סורני/גלובס, צילום: תמר מצפי

מניות הקנאביס ממשיכות לרכז עניין בבורסה המקומית על רקע האישור לייצוא מוצרי קנאביס מישראל, כשהן רושמות עליות בשיעור תלת ספרתי בחודשים האחרונים, למרות שהחברות ברובן עוד לא רושמות הכנסות מהתחום וקשה לקבוע מה יהיה התזרים של החברות בענף.

על רקע העליות החדות שרושמות המניות הפועלות בתחום בבורסה המקומית, בכירים בשוק ההון התבטאו בנושא תחת השאלה האם מדובר בבועה שסופה להתפוצץ.

בפורום 100 DUN'S, של דן אנד ברדסטריט ישראל, שנערך הבוקר בבורסה לניירות ערך, אמר ברק סורני, מנכ"ל פסגות: "אנו לא משקיעים כיום בחברות של מניות קנאביס. להערכתנו, אין להשקיע בחברות שלא ניתן לנתח את תזרים המזומנים הצפוי שלהן ובהתאם לבצע הערכת שווי מדויקת. אני מעריך שבסופו של דבר, חברות הפארם הגדולות ירכשו את החברות הטובות בתחום הקנאביס והם אלה שיובילו את הפעילות בשוק בעתיד".

מיקי בלומנטל, עורך דין שותף מנהל בפאהן קנה ושות': "היום המילה קנאביס ישר מעלה את השוק, אחרי שההתלהבות תשקע יישארו כמה סוגי חברות (חברות מייצרות, חברות פיתוח וכו') ושווי החברות יהפוך לשווי אמיתי וריאלי. השווי יהפוך למודלים רגילים של שוק, חלק יהיו חברות נפלאות וחלק פחות. איפה הערך גלום? אין תשובה חד ערכית, יהיו מודלים של יעילות בעבודה. ב-R&D יש פוטנציאל גדול הענן הזה ישקע וכל אחד יוערך לפי המודל שלו".

טל קדם, מנכ"ל הראל פיננסים אמר: "בשנה שעברה דיברנו על טרנד המטבעות הדיגיטליים, גם אז לא חשבנו שנכון להשקיע בחברה שאנחנו לא יודעים להעריך אותה ולא חשבנו שזו השקעה טובה. גם כאן, בהקשר של חברות הקנאביס לא צריך להיות שם ברמה גבוהה אני לא חושב שב"טרנד" משקיעים יותר מאחוז אחד מהתיק ובטח לא לדבר עליו אחוז אחד מהזמן".

איתן שמואלי, עורך דין ראש תחום שוק ההון ליפא, מאיר ושות' אמר: "זה תחום חדש ויש בעיה של תמחור, אני מאמין שהקנאביס הרפואי הוא תחום שצריך להתייחס אליו כפארמה. זה תחום מאוד מעניין בישראל וחוד החנית של המחקר, הוא מהווה הזדמנות גדולה שיכולה לדחוף את המשק ואת הבורסה של תל אביב. העסקאות הללו מחיות שלדים ואני מאמין שבתקופה הקרובה נראה הנפקות של חברות קנאביס וחברות מו"פ".

עו"ד ארנון מיינפלד שותף ש. פרידמן ושות': "לדעתי השימוש במונחים בועה וטרנד חוטא למציאות. מדובר במגמה עולמית שבישראל אנחנו בחוד החנית וחבל שנפספס את ההזדמנות. הצפי הוא שעוד 5-7 שנים תהיה תעשייה של 57 מיליון דולר. פתיחה של השוק העולמי תכניס חברות פארמה בינלאומיות לתחום. מדובר במגמה ולא טרנד, השקעה לטווח ארוך".

  • עוד באותו נושא:
  • פסגות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully