וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פושט רגל חשוד בהונאת נושים ועבירות מס לאחר שעבד כקבלן בנייה ושיפוצים

אלה לוי-וינריב

17.2.2019 / 15:23

עפ"י החקירה, החשוד לא דיווח לרשות המסים ולכונס הרשמי על עסקאות בהיקף של כ-5 מיליון שקל רוב הכספים הופקדו בחשבונות בנק של אשתו ושל גיסו, חלקם במזומן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיפוצים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פושט רגל או קבלן שיפוצים מצליח? תושב קיבוץ חניתה כבן 53, שהוכרז כפושט רגל ב-2014, חשוד בהעלמת הכנסות בסך של למעלה כ-2 מיליון שקל בעבודות של בנייה ושיפוצים, וכן שלא דיווח על עבודתו והכנסותיו לכונס הרשמי ולרשות המסים. על-פי החשד, ההכנסות הוסתרו באמצעות עוסק מורשה של גיסו של החשוד.

נגד החשוד, יורם דמרי, נפתחה חקירה בחשד להונאת נושים בהליך פשיטת רגל ולעבירות מס. מהחקירה, המנוהלת על-ידי צח"מ של מחלקת החקירות בכונס הרשמי עם רשות המסים - פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ומשרד מע"מ עכו, עולה כי בשנים 2014 עד 2017 דמרי הפעיל עסק לביצוע עבודות בנייה ושיפוצים אותו רשם על-שם גיסו, נוכח היותו פושט רגל, וכן במטרה להסתיר את הכנסותיו מהנושים. בנוסף, הוא חשוד שהשמיט מספרי החשבונות ומהדוחות שהגיש באמצעות גיסו לפקיד השומה הכנסות בסך של כ-2 מיליון שקל שקיבל מלקוחותיו.

החקירה העלתה כי מאז הוכרז כפושט רגל בינואר 2014 ועד לאמצע 2015, דמרי לא דיווח לכאורה כלל לכונס הנכסים ולרשות המסים על עיסוקו כקבלן שיפוצים. מ-2015 ועד לתחילת 2017 הוא הגיש לרשות המסים דיווחים חלקיים על הכנסותיו במסגרת תיק עוסק מורשה שפתח גיסו; אלא שגם בתקופה זו לא דיווח דמרי לכונס הרשמי על עיסוקו זה.

במהלך החקירה אותרו ונגבו עדויות רבות של לקוחותיו של דמרי, שהעידו כי בין השנים 2014 עד 2017 הוא ביצע עבורם עבודות בנייה ו/או שיפוצים בהיקף נרחב, כשחלק מלקוחות אלה התקשר עם החייב בהסכמי בנייה "עד המפתח" בהיקפים של מאות אלפי שקלים לכל התקשרות. דמרי חשוד כי קיבל לפחות כ-4.6 מיליון שקל מ-11 לקוחות עבור עבודות אלה. ממצאי החקירה העלו כי דמרי חתם עימם על הסכמים תחת שם העסק "י.ח.ד בנייה ושיפוצים", תחת מספר תיק העוסק מורשה של גיסו. דמרי חשוד כי הסתיר מהלקוחות את עובדת היותו פושט רגל. על-פי החשד, הוא לא דיווח לכונס הרשמי על עסקאות בהיקף של כ-5 מיליון שקל. רוב הכספים הופקדו בחשבונות בנק של אשתו ושל גיסו, חלקם במזומן.

השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב מבית משפט השלום בחיפה נעתרה לבקשת רשות המסים וקבעה תנאים מגבילים לשחרורו, בהם בין השאר הפקדת ערבות עצמית וערבות צד ג', וכן הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום.

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד יורם דמרי הם עדיין בראשיתם, ועומדת לו חזקת החפות.

  • עוד באותו נושא:
  • פשיטת רגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully