וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייבר אקזיט ענק: דמיסטו הישראלית נרכשת על ידי פאלו אלטו

עמרי זרחוביץ' ושירי חביב ולדהורן

19.2.2019 / 12:17

פאלו אלטו תרכוש את החברה תמורת סכום של 560 מיליון דולר במזומן ובמניות והעסקה כפופה לאישורים רגולטוריים חברת דמיסטו פיתחה טכנולוגיה בתחום ה-SOAR, תפעול מערכות הגנת סייבר שונות באמצעות מרכז בקרה ושליטה אחד

דן שראל וגיא רינת, מייסדי דמיסטו. צילום: איל יצהר, גלובס
דן שראל וגיא רינת, מייסדי דמיסטו/גלובס, צילום: איל יצהר

חברת אבטחת המידע פאלו אלטו הודיעה על רכישת הסטארט-אפ הישראלי דמיסטו תמורת סכום של 560 מיליון דולר במזומן ובמניות. הרכישה כפופה לאישורים רגולטוריים, וצפויה להיות מושלמת ברבעון הנוכחי. פאלו אלטו, מתחרתה הגדולה של צ'ק פוינט, הוקמה על ידי ניר צוק ונסחרת לפי שווי של 21.5 מיליארד דולר.

חברת דמיסטו פיתחה טכנולוגיה בתחום ה-SOAR, תפעול מערכות הגנת סייבר שונות באמצעות מרכז בקרה ושליטה אחד. המערכת מאפשרת לתת תמיכה בצוותי אבטחת המידע, כולל אוטומציה של אמצעי האבטחה השונים. בין השאר היא מציעה עשרות "פלייבוקים", שהם תהליכים אוטומטיים מוכנים מראש, הכוללים אלפי פעולות ומטפלים בתרחישי התקפה שונים. עד כה גייסה דמיסטו סכום של 69 מיליון דולר. בעלי המניות הבולטים בחברה הם קרן גריילוק האמריקאית, שנכנסה להשקעה בדמיסטו רק באוקטובר האחרון, והקרנות אקסל וקלירסקיי.

דמיסטו הוקמה ב-2015 על ידי סלביק מרקוביץ', דן שראל, גיא רינת ורישי בהרגבה. ארבע שנים קודם לכן מכר מרקוביץ' את חברת אבטחת מסדי הנתונים סנטריגו ב-50 מיליון דולר לחברת הענק האמריקאית מק'אפי, ועבר לעבוד שם - ואיתו גם שראל ורינת. במק'אפי הם פגשו את בהרגבה, שהצטרף אליה עם רכישת Solidcore האמריקאית ב-2009. כל הארבעה היו בעלי ניסיון בשורה של חברות טכנולוגיות, ונגועים קשות בחיידק היזמי.


לפני ארבעה חודשים הודיעה דמיסטו על סבב גיוס של 43 מיליון דולר, ובסך הכל גייסה עד כה ל-69 מיליון דולר. לאחר ההודעה על הגיוס באוקטובר אמר מנכ"ל דמיסטו סלביק מרקוביץ' בשיחה עם "גלובס" כי החברה נמצאת בתהליך צמיחה מואץ וההכנסות שלה מגיעות כבר לעשרות מיליוני דולרים בשנה. "עוד לא מיצינו את החדירה לשוק, ואם גרטנר העריכו שהחדירה של הטכנולוגיה תגיע ב-2020 ל-15%, הרי שאנחנו היום עדיין באזור ה-5%. יש עוד המון מה לעשות. אני מאמין שבשנה הקרובה נכפיל את מספר העובדים ואת המכירות ואף נרחיב את מגוון הפתרונות שמציעה החברה לתחומים משיקים כמו אבטחת ענן, מודיעין רשת ועוד". המערכת של דמיסטו עונה על אחת הבעיות הגדולות של מנהלי אבטחת מידע בארגונים: מחסור בכוח אדם מיומן בהגנת סייבר. החברה מציעה פלטורמה שמחברת את כל כלי הגנת הסייבר של הלקוח תחת מערכת ניהול אחת שמאפשרת לאנליסטים עבודה יעילה ואוטומציה של רבות מהפעולות השיגרתיות.

פאלו אלטו השלימה בשנה שעברה גיוס גדול כשהנפיקה איגרות חוב להמרה בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, וציינה בתשקיף שהיא תשתמש בכספי הגיוס לצרכים עסקיים כלליים וכן לעסקאות אסטרטגיות. בחודשים האחרונים ביצעה החברה מספר רכישות: Evident העוסקת בתחום הסייבר בענן נרכשה תמורת 300 מיליון דולר במזומן, Secdo הישראלית שפיתחה פלטפורמה לשמירה רציפה של המידע בעמדות הקצה נרכשה בסכום מוערך של 100 מיליון דולר ו-RedLock, שגם היא מתחום הענן נרכשה ב-173 מיליון דולר.

בדוחות הכספיים שלה לרבעון הפיסקאלי הראשון של 2019 (הרבעון שהסתיים באוקטובר 2018) הציגה פאלו אלטו צמיחה של 31% בהכנסות ל-656 מיליון דולר, וההפסד הנקי שלה הסתכם ב-38.3 מיליון דולר לעומת הפסד של 63.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP , בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הסתכם ב-115 מיליון דולר, עלייה של 64% מהרבעון המקביל. בסוף הרבעון היו לחברה בקופה כ-3.2 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully