וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך תתמודד האם הגרושה עם החובות המצטברים

אלון גל

22.2.2019 / 10:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה שהתגרשה ונקלעה לחובות כבדים מהם אינה מצליחה להיחלץ

חובות לבנק. ShutterStock
חובות/ShutterStock

מאזינה שהתגרשה לפני שמונה חודשים מבעלה והיא אם לשלושה ילדים סיפרה למאמן האישי אלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM כיצד העניינים הכספיים הוציאו אותה מאיזון. "התגרשתי לפני כשמונה חודשים ויש לנו שלושה ילדים. בעקבות הגירושין נאלצנו למכור את האוטו ולכסות מינוסים והלוואות שהיו לנו. זה גרם לי לקחת המון הלוואות ומאז אני לא מצליחה להתאושש. יש לי 145 אלף שקלים להחזיר ובית ששווה כ-1.8 מיליון שנשאר לשלם עליו עוד כ-700 אלף שקלים משכתנא למשך 20 שנה. מה עליי לעשות?"

"את מרוויחה שכר מסוים בעבודתך", אמר גל. "כעת בעקבות ההלוואות שאת לוקחת שכר הנטו שאת מרוויחה הולך והופך להיות יותר נמוך. ברגע שהתחלת עם ההלוואות הנטו שלך לעולם לא יחזור להיות אותו הדבר. את עוד לא יודעת שעוד כמה שנים סך הריביות שתשלמי על כל ההלוואות יהיו הרבה יותר גדולות מהסכום שהיית צריכה מלכתחילה. זה מצב אבסורדי שנקרא מעגל המוות הפיננסי. את צריכה דרך למחוק את ההלוואות כדי שמצב כזה לא יקרה".

לגל היתה הצעה. "אני חושב שהדבר הנכון שאת צריכה לעשות במצבך הוא לקחת משכתא נוספת של כ-150 אלף שקלים", הסביר. "תפרשי את התשלום ל-30 שנה ולא לעוד 20 שנה ובכך ההחזר החודשי של ההלוואה לא יעלה לתקופה ארוכה יותר. תעשי זאת עם הגרוש שלך ועם עורך דין ולא צריכה להיות בעיה".

"לאחר מכן", הוסיף, "תחסלי את כל החובות והמינוס ושלא תיקחי עוד הלוואה אחת בהמשך. בצעי תוכנית פעולה כדי להתקיים עם מה שיש. כך תתחילי חיים חדשים. כשאני חושב על זה שוב את יכולה לקחת 170 אלף שקלים משכנתא, תוכלי לשים כסף כפיקדון לבנק וכך תבטלי את מסגרת האשראי והיכולת שלך להיכנס למינוס. תוכלי לשים 20-25 אלף שקלים בחשבון שאם משהו קרה ואת צריכה כסף לא תהיי במינוס ולא תהיי תלויה בהלוואות הבנק. כך לא תהיי חייבת לאף אחד כלום ותחיי מסודר. אני אף ממליץ לך לעשות עוד הפרשה חודשית לחיסכון כל חודש. תבדקי את האופציות ותראי איך עושים את זה. את הכל ניתן לסדר בחוזים עם בעלך ושיהיה המון בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully