וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי בגובה של 0.25%

עמירם ברקת

25.2.2019 / 15:59

בהתאם לתחזיות, בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי מדובר בהודעת הריבית השנייה של הנגיד הנכנס אמיר ירון

טקס מינויו של אמיר ירון לנגיד בנק ישראל הנכנס, בהשתתפות : ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בית הנשיא, ירושלים. 24 בדצמבר 2018. רויטרס
אמיר ירון/רויטרס

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה היום (ב') להותיר את שער הריבית במשק ללא שינוי, על 0.25%.

מדובר בהחלטה השנייה של הוועדה מאז מינויו של הנגיד פרופ' אמיר ירון ליו"ר הוועדה. גם בישיבתה הקודמת החליטה הוועדה לא לשנות את שער הריבית. יצוין כי במסגרת החלטת העלאת הריבית שהתקבלה לפני כניסתו לתפקיד של ירון, בחודש נובמבר, העריכה הוועדה המוניטרית כי קצב עליית המחירים במשק התבסס בתחום היעד (הנע בין 1% ל-3%) אך חודשיים לאחר מכן התברר כי האינפלציה ב-2018 הייתה נמוכה מהיעד והגיעה ל-0.8% בלבד. בנאומו הראשון כנגיד ציין ירון כי מדיניות העלאת הריבית של בנק ישראל תהיה מיועדת להוביל את האינפלציה למרכז היעד, אמירה שהתפרשה כיונית עוד יותר מהקו היוני של קודמתו בתפקיד של ירון, ד"ר קרנית פלוג.

בנוסף התגברו בשבועות האחרונים החששות להיחלשות הצמיחה בכלכלה העולמית וקרן המטבע הבינלאומית הפחיתה את תחזיות הצמיחה שלה לכלכלה העולמית ולכלכלות המרכזיות. גם החלטת הפד האמריקאי לסגת מתוואי העלאות הריבית ל-2019 ציננה את ההתלהבות בישראל מהעלאות ריבית נוספות. על-פי הציפיות הנוכחיות בשווקים קיימת הסתברות של 50% להעלאת ריבית אחת עד ספטמבר והסתברות של כ-85% להעלאת הריבית עד סוף 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully