וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה באיילון: הדירקטוריון מאשים את בעל השליטה בלחצים פסולים

גיא בן סימון

26.2.2019 / 13:13

דירקטוריון איילון, בהתערבות רשות שוק ההון, שלחו ללוי רחמני מכתב שמלין על "הפעלת לחצים פסולים" מצידו, ו"חשש לפגיעה בממשל התאגידי". איילון: "חברי הדירקטוריון לא מוכנים להשלים עם המהלכים של רחמני, שמבקש להצר את צעדי היו"ר ולפגוע בסמכויות ההנהלה"

לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון. צילום: איל יצהר, גלובס
לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון/גלובס, צילום: איל יצהר

מאבק חריף באיילון כאשר הדירקטוריון מאשים את בעל השליטה בהפעלת לחצים פסולים.

החברה פרסמה הודעה למשקיעים שחושף כי הדירקטוריון, בהתערבות רשות שוק ההון, שלחו ללוי רחמני בעל השליטה מכתב שעיקרו מעורבות יתר של רחמני ו"הפעלת לחצים פסולים מצידו בענייני החברה, המנסים לפגוע בממשל התאגידי בחברה בשנים האחרונות".

במכתב מתריעים חברי הדירקטוריון כי "התנהלות בעל השליטה - לרבות הלחצים והאיומים שהוא מפעיל במטרה להשפיע על התנהלות החברה ולקבוע את זהות נושאי המשרה בה - מנוגדים לעקרונות יסוד בממשל תאגידי תקין, ויש בהם כדי להפריע לנושאי המשרה של החברה (ובראשם הדירקטוריון ויו"ר הדירקטוריון) לשקול ולקבל את החלטותיהם מתוך ראיית טובתה של החברה והאינטרסים של החברה בלבד, לטובת כלל בעלי מניותיה (כולל בעל השליטה), מחזיקי האג"ח שלה, מנהליה, עובדיה, ספקיה וסוכניה".

מההודעה עולה כי חברי הדירקטוריון לא מוכנים להשלים עם מהלכים אלו של בעל השליטה, רחמני, שמבקש "להצר את צעדי יו"ר הדירקטוריון ויתר חברי הדירקטוריון ולפגוע בסמכויות ההנהלה". חברי הדירקטוריון מבקשים שרחמני יפסיק את ההתערבות בניהול ענייני החברה, מהחשש לפגיעה ביציבות הניהולית שלה, מה שעלול להסב נזק לבעלי מניותיה, לנושיה ולמבוטחי החברה הבת שלה, "במיוחד לאור העובדה שכ-32.7% מבעלי מניות החברה הינם משקיעים מוסדיים ואחרים, שאך לפני פחות משנה הביעו אמון בחברה, בדרכה ובנושאי המשרה שלה, בהנפקה שבה גויסו (במניות ובאג"ח) כ-167 מיליון שקל", נכתב בהודעה.

עוד נכתב בהודעתה של איילון, כי חברי הדירקטוריון מביעים אמון מלא ביו"ר הדירקטוריון, ובדרכו הניהולית, וכי יש להם אמון מלא בעמידתו של היו"ר מול ניסיונות של רחמני, "בכל הנוגע להקפדה על הדין ועל כללי ממשל תאגידי תקין, מול מערכת לחצים קשה".

  • עוד באותו נושא:
  • איל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully