וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השירות הדיגיטלי המהפכני שכל בעל עסק בישראל ישמח להכיר

בשיתוף בנק הפועלים, בשיתוף בנק הפועלים

11.2.2020 / 8:30

עולם הערבויות הבנקאיות הוא חלק מהותי בהתנהלות העסקית, ולראשונה בישראל יציג בנק הפועלים פריצת דרך בתחום - ערבות בנקאית דיגיטלית, שתחסוך זמן יקר ותאפשר להתנהל מכל מקום ובכל זמן. איך תיהנו מהשירות? התשובה בפנים

אדריכלית. ShutterStock
הערבות הבנקאית הדיגיטלית תונפק ותיחתם דיגיטלית ותהיה זמינה ללקוחות באתר העסקי החדש/ShutterStock

המגזר העסקי בישראל מתקיים במציאות דינמית, תחרותית ורוויית אתגרים המחייבת התנהלות אפקטיבית וגמישה. ניהול עסק, במיוחד כשמדובר בחברה בינונית וגדולה, הוא עניין מורכב מאוד. יש לקחת בחשבון פרמטרים רבים הקשורים לעסק עצמו כמו תפעול, שיווק, פיתוח והתאמה למציאות המשתנה.

בשוק המשתנה, המורכב מעסקים ישראלים לצד שחקנים בינלאומיים, ניהול פיננסי נכון של הפעילות העסקית הוא תנאי הכרחי להצלחת העסק.

בנק הפועלים משקיע מאמצים וזמן רב בהקשבה ללקוחות, בלימוד הצרכים שלהם ובשיפור מתמיד של הפתרונות הדיגיטליים ומציע מוצרים דיגיטליים שמהווים מעטפת שלמה המאפשרת להם להתנהל נכון יותר פיננסית. הבשורה של המהפכה הדיגיטלית מגיעה גם לבנקאות לעסקים ובקרוב יציג בנק הפועלים פריצת דרך בתחום מסורתי שנשאר במקום במשך עשרות שנים - עולם הערבות הבנקאית.

לראשונה בישראל - ערבות בנקאית דיגיטלית

עולם הערבויות הבנקאיות הוא חלק מהותי בהתנהלות העסקית - הלקוחות העסקיים נדרשים להמציא ערבות בנקאית בסיטואציות שונות בקשר לחוזים והתקשרויות.

כשעסק צריך להמציא ערבות בנקאית הוא נדרש להתמודד עם תהליכי עבודה ארוכים ומסורבלים, המייצרים לא מעט טרחה עבורו ועבור המוטב ומתבזבז זמן יקר. יתרה מכך, בסוף התהליך הוא מקבל לידיו שטר ערבות (פיזי) אותו הוא צריך להעביר ידנית (או באמצעות שליח) למוטב.

זו הסיבה שהובילה את בנק הפועלים לפיתוח של תהליך דיגיטלי חדש, המאפשר הפקת ערבות דיגיטלית מכל מקום ובכל זמן, ללא צורך בהגעה לסניף וללא צורך במשלוחים.

הערבות הבנקאית תונפק באופן דיגיטלי ותהיה זמינה ללקוחות באתר העסקי החדש והלקוח יוכל להעביר אותה בקלות למוטב במייל או בכל אמצעי דיגיטלי אחר.

השיטה בטוחה - הערבות תחתם בחתימה אלקטרונית מאושרת, בהתאם לחוק חתימה אלקטרונית, אשר מונע את היכולת לעשות שנויים לאחר שנחתמה.

כדי ליהנות מהשירות, הלקוח צריך להיות לקוח הבנק, אך המוטב יכול להיות לקוח של כל בנק אחר. מדובר בבשורה משמעותית עבור הלקוחות העסקיים שיכולים לנהל מספר רב של ערבויות דיגיטליות בקלות ובנוחות בכל נקודת זמן.

בנקאות דיגיטלית. ShutterStock
הערבות ההבנקאית הדיגיטלית היא שירות ייחודי בשוק הישראלי/ShutterStock

ערבויות דיגיטליות בארץ ובעולם

בשוק הישראלי, לא קיים בנק שהשיק שירות כזה ונכון להיום בנק הפועלים הוא חלוץ בתחום. ישנם בנקים בודדים בעולם המציעים שירות דומה, כדוגמת ANZ האוסטרלי. זו תהיה פעם ראשונה בעולם הבנקאות הישראלי, שמסמך דיגיטלי מחליף מסמך בטחוני, שנערך על גבי נייר פיזי. מדובר כאן בחדשנות עסקית ובבשורה אמיתית ללקוחות הבנק. מהלקוח נחסך ניוד פיזי של כתב הערבות מהבנק למוטב. עבור לקוחות עסקיים שמבקשים מספר רב של ערבויות בשנה, מדובר בחיסכון משמעותי מאוד.

המבט קדימה

כבר היום הלקוחות העסקיים מביעים שביעות רצון גבוהה ביותר מהאתר העסקי ומהאפליקציה לעסקים, זאת לפי נתוני סקר מרקטסט שפורסם לאחרונה בנושא השירותים הדיגיטליים לעסקים. בנוסף, הלקוחות העסקיים רואים בנו הבנק הדיגיטלי המתקדם ביותר. מבחינתנו זו תחילת הדרך.

בנק הפועלים רואה בלקוחות העסקיים אוכלוסייה בעלת חשיבות אסטרטגית ומחויב להמשך פיתוח מגזר זה מתוך הבנת חשיבותו למשק הישראלי. הבשורה הבאה בתחום הערבויות הבנקאיות תהיה, כך נראה, למוטבים.

ארבע שאלות ותשובות על ערבות דיגיטלית

האם לקוח עדיין יידרש להגיע לסניף בשביל לקבל/להוציא ערבות?
לא. הערבות הבנקאית תונפק דיגיטלית ותהיה זמינה ללקוח באתר.

האם ניתן להדפיס את הערבות הדיגיטלית?
כן, אך המקור הוא הקובץ הדיגיטלי בלבד, כיוון שהקובץ הדיגיטלי מכיל רכיב דיגיטלי של חתימה אלקטרונית מאושרת, המבטיח את האותנטיות של הערבות הבנקאית וזיהוי של הבנק כגורם המנפיק של הקובץ.

האם חייב להיות לקוח בנק? איך זה בדיוק קורה?
כדי ליהנות מהשירות זה, מבקש הערבות צריך להיות לקוח החטיבה העסקית של בנק הפועלים ולנהל את חשבונות בבנק. המוטב אינו חייב להיות לקוח של בנק הפועלים.

האם השיטה בטוחה?
כן. הערבות תיחתם בחתימה אלקטרונית מאושרת, בהתאם לחוק חתימה אלקטרונית, אשר מונעת את היכולת לעשות שנויים בלתי מורשים בקובץ לאחר חתימתו.

* אין באמור לעיל משום התחייבות למתן אשראי. מתן האשראי כפוף לשיקול דעת הבנק. ללקוחות החטיבה העסקית

בשיתוף בנק הפועלים, בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully