וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר במגעים עם תנובה למיתון העלאת מחירי החלב

27.2.2019 / 11:36

בג"ץ צפוי לדון היום בעתירת החברה נגד שר האוצר משה כחלון לאור סירובו לחתום על צו העלאת המחירים בשיעור של כ- 6.6%. ל'קראת הדיון מנהל המשרד מגעים עם אנשי החברה במאמץ לצמצם את ההתייקרות

ראיון של משה כחלון לאולפן וואלה!NEWS 
25 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
שר האוצר, משה כחלון/ראובן קסטרו

במשרד האוצר מנסים למנוע את התייקרות החלב ולקראת הדיון שצפוי להתקיים הבוקר (רביעי) בבג"ץ בעתירתה של חברת תנובה נגד שר האוצר משה כחלון נערכים מגעים בין אנשי המשרד והחברה על מנת למתן או לבטל את העלאת המחירים. "בשנה האחרונה מתנהל מאבק בין שר האוצר, משה כחלון לתנובה ומחלבות נוספות הדורשות להעלות את מחיר החלב בפיקוח, כפי שטענו בפני הועדה לפיקוח המחירים", נמסר ממשרד האוצר. "הצו להעלאת המחירים בגובה של עד 6.6% הגיע לשולחנו של השר אך הוא מסרב לחתום עליו".

המגעים מתנהלים לאחר מאבק המתנהל בין הצדדים במשך מספר חודשים. בשבוע שעבר קבעה הפרקליטות כי השר כחלון מחויב לחתום על הצו, בניגוד לעמדתו. במשרד האוצר אומרים כי במסגרת המגעים בין הצדדים הושגה הסכמה על מיתון עליית המחירים.

"מדובר בהישג מעולה ובכך יחסכו מיליוני שקלים שבמקום שיעברו לתנובה ישארו בידי הציבור", אמר כחלון. "חלב הוא מוצר צריכה בסיסי והוא איננו מותרות. עשיתי כל מה שניתן על מנת למנוע את ההעלאה הבלתי סבירה הזו ואני מקווה מאוד שנצליח למנוע את התערבות בג"צ, להגיע להסכמות, לצמצם את עליית המחירים באופן חסר תקדים לאזור האחוז וחצי בלבד. זו בשורה חשובה. זהו הישג מעולה, מנענו התייקרות שערורייתית של 6.6%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully