וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליטה באפריקה נכסים תימכר לקבוצה בראשות ביג ומגה אור

עומרי כהן

3.3.2019 / 12:01

נשיא בית המשפט המחוזי בת"א איתן אורנשטיין אישר היום את מכירת מניות השליטה (50.94%) ב-1.25 מיליארד שקל אפריקה ישראל ציינה כי מכירת המניות תייצר לה הפסד מוערך של כ-500 מיליון שקל

איתן אורנשטיין. צילום: דוברות בתי המשפט, גלובס
איתן אורנשטיין/גלובס, צילום: דוברות בתי המשפט

נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, אישר היום (א') את מכירת מניות השליטה (50.94%) בחברת הנדל"ן אפריקה נכסים לידי קבוצת המשקיעים בראשות החברות ביג ומגה אור. בעקבות האישור צפויה העסקה לצאת אל הפועל בימים הקרובים, באמצעות חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

מדובר במניות המשועבדות לטובת מחזיקי אגרות החוב מסדרות כ"ו-כ"ז של חברת אפריקה ישראל, ושמכירתן מבוצעת במסגרת בקשה למימוש השעבוד. לדברי הנשיא אורנשטיין הוא החליט לאשר את העסקה בשל זכותם של מחזיקי האג"ח לממש את שיעבוד, בהיעדר התנגדויות ובשל עמדת הכנ"ר שגם היא תמכה בביצוע העסקה.

לפני כשבועיים החליטו מחזיקי האג"ח מסדרות כ"ו-כ"ז ברוב של כ-99% למכור את המניות המשועבדות לקבוצת המשקיעים תמורת סכום של 1.248 מיליארד שקל, המשקף מחיר של 86 שקל לכל מניה של אפריקה נכסים . הצעה זו הועדפה על פני הסדר חוב כולל ומשופר לאפריקה ישראל כולה, שהציע המשקיע מוטי בן משה.

בתגובה לביהמ"ש ציינה אפריקה ישראל כי מכירת המניות במחיר המוצע תייצר לה הפסד מוערך של כ-500 מיליון שקל, עקב מכירת מניות השליטה במחיר המגלם הנחה על ערך ההון העצמי של אפריקה נכסים. למרות זאת, קבע דירקטוריון אפריקה ישראל כי המחיר בעסקה הנוכחי משקף לאפריקה נכסים שווי דומה לזה שהשתקף בהסדר עם בן משה, וכן קרוב לשווי השוק שלה בבורסה בתקופה האחרונה. "בשים לב לכך, אין יסוד סביר להניח כי המחיר אינו סביר והוגן", קבע הדירקטוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully