וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל שעלות שכרו הגיעה ל-12 מיליון דולר ב-10 חודשים

שירי חביב ולדהורן

3.3.2019 / 12:25

דיווח שהעבירה פריגו ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, מפרט את עלויות השכר של בכירי החברה ב-2018. המנכ"ל שפרש לפני שנה, ג'ון הנדריקסון, קיבל תגמולים בעלות של 4.4 מיליון דולר; מחליפו בתפקיד, אובה רורהוף, קיבל שכר בעלות של 11.9 מיליון דולר

אילוסטרציה. ShutterStock
דולרים/ShutterStock

שלושה מנכ"לים ניהלו את חברת התרופות פריגו במהלך שנת 2018, ועלות השכר של כל אחד מהם הייתה מיליוני דולרים.

פריגו, שנסחרת במקביל בבורסות ניו יורק ותל אביב, התחילה את השנה עם המנכ"ל ג'ון הנדריקסון, אבל הוא פרש באמצע ינואר והוחלף על ידי אובה רורהוף, שבעצמו פרש בחודש אוקטובר והוחלף על ידי המנכ"ל הנוכחי, מורי קסלר. דיווח שהעבירה פריגו ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, מפרט את עלויות השכר של בכירי החברה ב-2018: הנדריקסון קיבל תגמולים בעלות של 4.4 מיליון דולר, רורהוף - 11.9 מיליון דולר, וקסלר - 4.1 מיליון דולר.

עלות שכרו של הנדריקסון, שהספיק לעבוד כשבועיים ב-2018 אחרי שנים ארוכות כבכיר בפריגו ופחות משנתיים כמנכ"ל, הורכבה משכר בסיס של כ-212 אלף דולר, בונוס של כ-144 אלף דולר ובעיקר תגמולים הקשורים לסיום העסקתו בחברה, בסך כ-4 מיליון דולר.

עלות שכרו של רורהוף בשנה החולפת הייתה מורכבת משכר בסיס בסך 425 אלף דולר ובונוס בגובה 527 אלף דולר, כאשר התגמול ההוני כלל כ-6.9 מיליון דולר והתגמולים שקשורים לסיום ההעסקה שלו הסתכמו ב-3.4 מיליון דולר.

קסלר, שנכנס לתפקיד באוקטובר, קיבל שכר בסיס בגובה כ-278 אלף דולר ובונוס של 950 אלף דולר. נוסף על כך הוא קיבל הקצאת אופציות בהיקף של 2.5 מיליון דולר, ותגמולים אחרים בהיקף כולל של 375 אלף דולר.

חוץ משלושת המנכ"לים, עוד ארבעה בכירים בהנהלת פריגו זכו לתגמולים בעלות שנעה בין 2.4 מיליון דולר ל-3.4 מיליון דולר - מנהל הכספים, היועץ המשפטי, מנהל חטיבת הבריאות לצרכן ומנהל החטיבה הבינלאומית.

פריגו היא חברת תרופות גנריות שעוסקת בעיקר בתחום התרופות ללא מרשם (OTC) במותג הפרטי. בסוף 2015 דחו בעלי המניות של פריגו, בעידוד המנכ"ל באותה עת ג'וזף פאפא, הצעת רכש עוינת מצד חברת מיילן ששיקפה לפריגו שווי של 26 מיליארד דולר. בתקופה שחלפה מאז סבלה פריגו מקשיים שונים, ביניהם שחיקת מחירי התרופות הגנריות בארה"ב, אי-יציבות ניהולית והפחתת תחזיות חוזרת ונשנית. מניית החברה נפלה ב-75% מהשיא של 2015, אך התאוששה ועלתה ב-38% מהשפל שנרשם בסוף 2018, ושווי החברה היום הוא 6.8 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • פריגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully