וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות - אנבידיה מתעניינת ברכישת מלאנוקס

שירי חביב-ולדהורן

10.3.2019 / 8:46

מלאנוקס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 5.9 מיליארד דולר, כך שציפיות המשקיעים הן שרכישתה, אם אכן תצא אל הפועל, תישא גם פרמיה מכובדת, ושהשווי יהיה גבוה מ-6 מיליארד דולר

איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, בוועידת ישראל לעסקים. צילום: איל יצהר, גלובס
איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, בוועידת ישראל לעסקים/גלובס, צילום: איל יצהר

מניית מלאנוקס ממשיכה להתקרב לרמות השיא ההיסטוריות שלה על רקע הדיווחים שחברת הטכנולוגיה הישראלית היא יעד אפשרי לרכישה עבור מספר חברות גדולות. לפי הערכות, גם אנבידיה (Nvidia) הצטרפה למתעניינות ברכישת מלאנוקס, אחרי שבעבר הוזכרו כרוכשות אפשריות אינטל, xilinx ומיקרוסופט.

מלאנוקס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 5.9 מיליארד דולר, כך שציפיות המשקיעים הן שרכישתה, אם אכן תצא אל הפועל, תישא גם פרמיה מכובדת (בוודאי לאור ההתעניינות הרבה), ושהשווי יהיה גבוה מ-6 מיליארד דולר. ממלאנוקס נמסר כי החברה אינה מגיבה לשמועות.

אנבידיה נסחרת בנאסד"ק בשווי 91.3 מיליארד דולר אחרי ירידה של 38% במחיר המניה בשנה האחרונה. החברה מפתחת ומשווקת מעבדים גרפיים, הכוללים רכיבי בינה מלאכותית ופונים לתעשיות הגיימינג, הרכב האוטונומי, דיאטה סנטר ועוד.

ב"גלובס" פורסם לראשונה לפני כמה חודשים על פתיחת מרכז המחקר של אנבידיה בישראל בתחום הבינה המלאכותית, אשר על ידי פרופ' גל צ'צ'יק.

מלאנוקס, שהוקמה ומנוהלת על ידי איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו- Infiniband. בשנת 2018, החברה עקפה לראשונה את רף המיליארד דולר בהכנסות, כשהכנסותיה בשנה זו הסתכמו בכ-1.09 מיליארד דולר - צמיחה של 26% ביחס ל-2017. בשנה שעברה הייתה החברה במוקד של מאבק אקטיביסטי כאשר קרן ההשקעות סטארבורד, בעלת מניות במלאנוקס, דרשה לשנות את הרכב הדירקטוריון והעלתה טענות בנוגע לרווחיות התפעולית של החברה. המאבק הסתיים בפשרה.

  • עוד באותו נושא:
  • מלאנוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully