וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מכירת מלאנוקס לאנבידיה: אלה הם המרוויחים הגדולים

שירי חביב ולדהורן

11.3.2019 / 13:10

מלאנוקס נרכשת על ידי ענקית השבבים האמריקאית Nvidia, בעסקה שמסתכמת ב-6.9 מיליארד דולר אחד הנהנים הבולטים מהעסקה יהיה איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל החברה מיקנעם, שמחזיק בכ-3.4% ממניות מלאנוקס קרן סטארבורד, שמחזיקה ב-5.8% מהמניות, צפויה גם היא לרווח נאה

איל וולדמן, מנכל ומייסד מלאנוקס טכנולוגיות. באדיבות מלאנוקס טכנולוגיות,
איל וולדמן, מנכל ומייסד מלאנוקס טכנולוגיות/באדיבות מלאנוקס טכנולוגיות

חברת מלאנוקס הישראלית נרכשת בכ-7 מיליארד דולר על ידי ענקית השבבים האמריקאית Nvidia. העסקה היא חוליה נוספת בשרשרת של עסקאות למכירת חברות ישראליות ציבוריות בחודשים האחרונים, אחרי מכירתן של פרוטרום, סודהסטרים, מזור, אורבוטק ואטיוניטי. המשותף לרובן הוא שהן הודיעו על מכירתן דווקא בתקופת גאות בעסקים שלהן, ועל רקע צפי להמשך צמיחה גם באופן עצמאי.

ואולם, כשמגיעה הצעה טובה (ובמקרה של מלאנוקס, לפחות על פי הדיווחים, היו עוד הצעות), קשה להנהלת החברה לסרב כשהיא אחראית לייצור הערך לבעלי המניות וכשהיא יודעת שייתכן שהצעה כזאת לא תחזור.

בשוק שבו מלאנוקס פועלת, הייתה בשנים האחרונות מגמת קונסולידציה משמעותית. גם במלאנוקס התעניינו עוד חברות בעבר. כאשר קרן ההשקעות האמריקאית סטארבורד הפכה לבעלת עניין במלאנוקס בסוף 2017, היא ציינה בדיווח שלה שחברת השבבים מארוול הביעה בעבר עניין ברכישת מלאנוקס, אבל נהדפה - ורכשה לבסוף מתחרה קטנה יותר של מלאנוקס, Cavium.

בינתיים, סטארבורד ניהלה מאבק אקטיביסטי נגד הנהלת ודירקטוריון מלאנוקס, בטענה שהרווחיות התפעולית של מלאנוקס נמוכה ביחס למתחרות. המאבק הסתיים בפשרה בחודש יוני, אך ייתכן שהמאבק הזה הוא זה שהוביל לשינוי בחשיבה של המנכ"ל והמייסד, איל וולדמן, שבעבר נתפס כמי שדווקא מעוניין להשאיר את החברה עצמאית ולא ימהר למכור אותה.

"מלאנוקס תישאר עצמאית כל עוד מועצת המנהלים תחשוב שה-return on investment והיכולת לגדול עצמאית גבוהים יותר מאשר במכירה. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לגדול", אמר וולדמן, לאחר שמלאנוקס הודיעה על רכישת איזיצ'יפ הישראלית ב-800 מיליון דולר לפני כ-3.5 שנים.

וולדמן צפוי להיות אחד המרוויחים באופן אישי מהעסקה, משום שהוא מחזיק בכ-3.4% ממניות מלאנוקס. סטארבורד תרוויח גם היא: היא מחזיקה ב-5.8% מהמניות, לאחר שכבר מכרה חלק ממניותיה ברווח נאה.

בין הגופים הישראלים, כלל ביטוח הוא בעל מניות משמעותי, עם החזקה של 3.5%, וקרן הגידור ION מחזיקה ב-2.3% נכון לסוף 2018. בעבר החזקת הישראלים במניה הייתה גדולה יותר, משום שמלאנוקס נסחרה בבורסה בת"א והייתה חלק מהמדד המוביל בה, אבל ב-2013 הדהים וולדמן את השוק, כשהודיע על מחיקת המניה ממסחר בת"א. באותה עת, שוויה של מלאנוקס היה כ-2.2 מיליארד דולר בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • מלאנוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully