וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק סודה סטרים: דניאל בירנבאום מגדר סיכונים בקנאביס

גלי וינרב

12.3.2019 / 9:25

לאחרונה דווח כי בירנבאום השקיע בחברת הקנאביס קנביט כחלק מקבוצת המשקיעים בראשות ברק רוזן

דניאל בירנבאום. צילום : איל יצהר, גלובס
דניאל בירנבאום/גלובס, צילום : איל יצהר

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, ישקיע בחברת טכנולוגיות הקנאביס Seedo, ואף מונה כחבר מועצת המנהלים של החברה. חברת סידו, הנסחרת בארה"ב, פיתחה מערכת אוטומטית ביתית או מסחרית לגידול קנאביס באופן מבוקר ללא מגע יד אדם. החברה נסחרת בארה"ב לפי שווי של ?? מיליון דולר בורסה במעבר לדלפק.

סכום ההשקעה של בירנבאום בסידו נאמד בשני מיליון שקל. זוהי ההשקעה השנייה של בירנבאום בתחום הקנאביס בשבוע האחרון. לפני ימים מספר הודיע על הצטרפותו להשקעה בחברת קנביט, כחלק מקבוצת המשקיעים בראשות ברק רוזן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן קנדה ישראל. ההערכות בשוק היו כי בירנבאום מתעניין בקנביט כיצרנית פוטנציאלית של קנאביס כמוצר צריכה, אולי לשילוב במשקאות קלים, תחום אותו הוא מכיר כמובן היטב.

המוצר של סידו אולי דומה עוד יותר לתחום הפעילות ממנו מגיע בירנבאום. כמו המכשיר של סודה סטרים, שהוא ציוד ראשוני שהצרכן רוכש כדי שיוכל אחר כך לייצר את המשקאות שלו עצמו בפשטות ובקלות, כך מקווה סידו להיות המכשיר באמצעותו יוכל המגדל הביתי ליהנות מאספקה תמידית של קנאביס ללא מאמץ, במדינות בהן הדבר מותר כמובן.

דניאל בירנבאום משמש מנכ"ל סודהסטרים משנת 2007 והוביל את מהלך הצמיחה והמיתוג של החברה בחו"ל שהגיע לשיאו במכירה לפפסיקו בשנה שעברה. תחת ניהולו גדלה החברה שנרכשה ב-6 מיליון דולר לשווי של 3.2 מיליארד דולר, עם 3000 עובדים והיקף מכירות של 3 מיליארד שקל בשנה ב-46 מדינות ברחבי העולם.

המערכת שפיתחה חברת סידו אשר החלה להימכר בקליפורניה מגדלת את השיח החל משלב הזרע, ועד לשלב הקציר לייבוש. תהליך הגידול מנוהל על ידי אלגוריתם המפענח את מצב וצורכי השיח בעזרת טכנולוגיות ניתוח תמונה. טכנולוגיה נוספת של לימוד מכונה מאפשרת לרובוט לשפר את ביצועי הגידול על ידי הסקת תובנות ממחזורי גידול קודמים. המערכת נשלטת מרחוק על ידי אפליקציית מובייל המאפשרת לקבל מידע על הצמח ואף לצפות בו בוידאו בזמן אמת.

לדירקטוריון סידו הצטרפו לאחרונה גם עו"ד פנינת ינאי וד"ר ג'ינדאיי פרייזר, ששימשה יועצת בכירה של קונדוליסה רייס וממונה על אפריקה במשרד מזכיר המדינה בממשל בוש .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully