וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לפני פסח: עובדי אסם פתחו בסכסוך עבודה

מיכל רז-חיימוביץ'

13.3.2019 / 10:35

הבוקר חסמו עובדים למשך שעה את הכניסה והיציאה ממרכז ההפצה בשוהם. במקביל, סדרניות ונציגות בסניפים קיבלו הנחיה לנטוש את העבודה. הוועד: "אסם מנסה לשפר את הרווחיות שלה על חשבון העובדים ולא נאפשר את זה"

מחאת עובדי אסם. צילום: ועד חטיבת סחר, גלובס
מחאת עובדי אסם/גלובס, צילום: ועד חטיבת סחר

סכסוך באסם, חודש לפני פסח: הנהלת החברה רוצה לפטר את יו"ר ועד עובדים, ובתגובה עובדי חטיבת הסחר פתחו בשיבושים. הבוקר (ד') עובדי חטיבת הסחר של החברה חסמו למשך שעה את הכניסה והיציאה ממרכז ההפצה בשוהם. במקביל, סדרניות ונציגות בסניפים קיבלו הנחיה לנטוש את העבודה ולא לסדר מוצרים. מבחינת העובדים, הם מוציאים לפועל סכסוך עבודה שהוגש להסתדרות עוד ב-5 בפברואר. צפויים צעדים נוספים, ייתכן שעוד היום.

אתמול בלילה התכנסו ועד העובדים עם הנהלת החברה לשיחות, אולם לטענת העובדים ההנהלה מתבצרת בעמדתה. מה שהוביל לפיצוץ הוא כוונת ההנהלה לפטר 7-8 מנהלים, בתוכם שני חברי ועד: את יו"ר ועד המנהלים בחטיבת הסחר וחבר ועד נוסף.

חטיבת הסחר מונה 1,200 עובדים המאוגדים בשלושה ועדים שונים. המכירות, המנהלים וסדרניות/נציגות מאוגדים תחת ועד אחד בהנהגת היו"ר שלומי אביב.

לצד המחאה על כוונת החברה לפטר את המנהלים, העובדים מוחים על החשש מפיטורי מאות סדרניות. לטענת הוועד, אסם "מנסה לשפר את הרווחיות שלה על חשבון העובדים ולא נאפשר את זה", כך אמר אביב ל"גלובס". "לאסם יש עובדים עם ותק של 20-30 שנה".

עוד מספר אביב על הפגיעה במפיצים בגלל "קאש אנד קארי" שמפעילות שופרסל ויינות ביתן - מכירה ישירה לקמעונאים קטנים שלטענת עובדי הוועד משקפת מחיר שזול ב-30%-40%. המשמעות היא פגיעה ישירה בשכר המוכרנים המתבסס על עמלות מכירה.

את סכסוך העבודה שהגישו העובדים להסתדרות הם נימקו בחשש ממשי לפגיעה בזכויות העובדים ולפגיעה בביטחונם התעסקותי. זאת לנוכח החלטה חד צדדית של ההנהלה לבצע שינויים מבניים ותכנית התייעלות ודרישת נציגות העובדים לקבל פרטים ולשקף את המהלך שנעשה לטענתם באופן חד צדדי.

אביב מפרט: כי "לאחרונה התחילו מגעים עם שופרסל ויינות ביתן לפורמט המכירה הישירה לקמעונאים (קאש אנד קארי). זו תחרות לא הוגנת. אסם מראה לנו שהם מעדיפים שחברות חיצוניות ייכנסו לשטח ויימכרו במקומונו ומייתרים את התפקיד שלנו. לפי עדויות שקיבלנו מסניפים, הנהלת אסם פנתה לרשתות בהן למשל לדבאח, למעיין 2000 וליינות ביתן והציעה להם להוציא את הסדרניות מהסניפים ובתמורה אסם תממן את עלויות הסידור. זה מהלך שאנחנו למדים שיקרה במהלך השנה. כבר כעת יינות ביתן הוציא 60 דיילות (נציגות) ודבאח הוציאה 6 סדרניות".

עוד מפרט אביב כי הוועד אמור היה להתחיל בשיחות מו"מ לגיבוש הסכם קיבוצי חדש "אבל גילינו שההנהלה, עוד לפני שהתחילו השיחות רוצה לשבור אותנו. אנחנו לא ניכנע".

"אין סיבה לשיבושי העבודה, הוועד נוקט בצעד קיצוני ומיותר"

תגובת אסם: "אין שום סיבה לצעדים אירגוניים ושיבוש העבודה שנוקטים חלק מעובדי הסחר. אסם הבהירה בדיאלוג פתוח ושקוף שלא מתוכננים שינויים ארגוניים בשוק הפרטי או במערך הסדרניות והנציגות. נהפוך הוא, החברה נמצאת בתהליכי גידול והרחבה. בימים אלה אנו עמלים על גיוס כ-150 עובדים לתפקידים שונים בקבוצת אסם וצופים גידול גם במספר הסדרניות בחטיבת הסחר.

"במענה לשינויים בשוק המאורגן הוחלט על שינוי מינורי ביותר בסקטור מנהלי המכירות האזוריים המונה 35 מנהלים בלבד, מתוך 1100 עובדי חטיבת הסחר. מרבית המנהלים יישארו בתפקידם וחלק קטן ישובצו בתפקידים אחרים בחטיבת הסחר ויוכלו לרכוש מיומנויות עדכניות. לגבי המנהלים הבודדים להם לא יימצא תפקיד בפעילות הסחר, נעשה ככל הניתן על מנת למצוא תפקיד בכלל קבוצת אסם. אם יהיו מנהלים בודדים שלא ימצא להם תפקיד מתאים, נדאג להם במסגרת הסכם פרישה הוגן.

"הוועד נוקט בצעד קיצוני ומיותר שאינו עולה בקנה אחד עם השינוי המזערי שבו מדובר ועם המסורת והמחויבות של אסם לפעול לטובת העובדים תוך יצירת תנאי העסקה הוגנים וביטחון תעסוקתי."

  • עוד באותו נושא:
  • אסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully