וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך תעזוב עבודה אחרי 25 שנה במקצוע

אלון גל

15.3.2019 / 10:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: נהג שהתעייף מהכבישים אך חושש מביצוע שינוי בחייו

נהג אוטובוס. ShutterStock
נהג אוטובוס/ShutterStock

"אני נהג בתחבורה הציבורית כבר מעל 25 שנה", סיפר מאזין למאמן האישי אלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM. "העבודה שוחקת, 256 שעות של עבודה בחודש ואני כבר עייף. יש לי אפשרות לעבור כמדריך נהיגה פרטית בבית ספר נהיגה, השכר דומה אך זה אומר שאני אהפוך לעובד חדש לפי חוזה אישי ואצטרך להוכיח את עצמי משנה לשנה. זה מלחיץ אותי כי אני כבר בן 57 ולא נהג צעיר. מה עליי לעשות?"

גל ענה למאזין כי "הדאגה שלה היא הגיונית וטבעית. מכיוון שאינך יודע עד מתי אתה תמשיך לחיות, כי לאף אחד מאתנו אין את הנתון הזה, אתה צריך להחליט איך תמשיך את חייך. אתה מספר שאינך אוהב את העבודה שלך ואת סדר היום שלך. אתה איש עדין ולא מתלהם ולכן עלולים לחשוב שזה לא נורא אך אני שומע בקולך את העובדה שפשוט לא טוב לך ואתה סובל. מי יודע מה יקרה לך עוד יום? אם אתה קם מידי בוקר ולא אוהב את היום שלך - אתה הורג את עצמך ומקצר את ימיך. אתה כבר מרגיש מועקה שמצטברת וגומרת לך את החיים, היא המקור מספר אחת למחלות בעת החדשה וזו סכנה נוראית.

"אני מבין את החששות שלך ואת הסיכון שאתה לקוח אבל האם אתה מעדיף לקחת את הסיכון להמשיך ולחיות במקום בו לא טוב לך לשארית ימיך? כדי להימנע מסיכון עתידי - קנה את הסיכון העכשווי.

"מי כמוך יודע שכל יום בחיים הוא סיכון, במיוחד בכבישי ישראל. אתה בדרגת הסיכון הכי גבוהה ובכל זאת אתה עולה מידי יום לכביש וחי אותו. אתה בן 57 ואלו השנים שלך לחיות. אם אתה לא מסוגל להכיל יותר את היום שלך - אל תהיה בו ותעבור למשהו חדש".

כשהמאזין העריך שכל אדם חש מועקה מעבודתו אם ביצע אותה ברציפות 25 שנה, השיב לו גל: "אחד הדברים שאנשים עושים כדי לעבוד על עצמם וכדי לחיות עם עצמם בשלום זה להמציא נתונים. אל תמציא. אני כבר 22 שנים במקצוע שלי ונהנה פי שניים ממה שנהניתי בתחילת דרכי. אתה גם מבצע בדיוק את אותה העבודה 25 שנה. אנשים עם השנים מתקדמים בתוכה ומתפתחים תוך כדי שינויים. אין ספק לעשות את אותו הדבר 25 שנה זה קשה מאוד והגעת למיצוי. אני חושב שמגיע לך להכניס רוח חדשה, ליהנות ממשהו חדש ולקחת סיכון. זכור שבעת הזו אתה לוקח סיכון בכך שאתה חווה מידי יום חוויה לא נעימה שעושה לך רע. זוהי נקודת מבטי בנושא. אל תפחד משינוי וצא למחר טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully