וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקס סוגרת שנה חזקה: קפיצה של 45% ברווח ברבעון הרביעי

קובי ישעיהו

19.3.2019 / 9:37

החברה מפעילה בישראל קרוב ל-20 מותגי אופנה דוגמת "אמריקן איגל", "מנגו", "נייקי", "פוט לוקר" ו"אורבן אאוטפיטרס". את שנת 2018 סגרה פוקס עם הכפלה של הרווח הנקי לעומת 2017 ביולי אשתקד השלימה החברה את רכישת רשת "שילב" - מה שתרם לעלייה במכירות

הראל ויזל מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס בבורסה לניירות ערך בת"א, 5 בספטמבר 2010. ראובן קסטרו
הראל ויזל מנכ”ל ובעלים קבוצת פוקס בבורסה לניירות ערך בת”א, 5 בספטמבר 2010/ראובן קסטרו

קבוצת האופנה פוקס סגרה את שנת 2018 עם הכפלה של הרווח הנקי לעומת 2017, לרמה של כ-153 מיליון שקל. בשורה העליונה רשמה פוקס צמיחה של 28% בהכנסות, שהגיעו לכ-2.07 מיליארד שקל; ובשורה התפעולית הציגה החברה עלייה של 56% ברווח, שהגיע אשתקד לכ-181 מיליון שקל.

פוקס, שבשליטת המנכ"ל הראל ויזל ומשפחת פוקס, מפעילה בישראל קרוב ל-20 מותגי אופנה, שמלבד המותג פוקס, כוללים זיכיונות של כמה מותגים בינלאומיים, דוגמת אמריקן איגל, מנגו, נייקי, פוט לוקר ואורבן אאוטפיטרס; וכן מפעילה את רשת המוצרים לבית פוקס הום ומחזיקה בפעילות בחו"ל. פוקס היא הגדולה מבין 4 רשתות האופנה הבורסאיות (פוקס, קסטרו, גולף ועדיקה), הן מבחינת שווי שוק והן מבחינת היקפי פעילות.

ביולי אשתקד השלימה פוקס את רכישת רשת שילב ושילבה אותה בדוחות החל מהרבעון השלישי, מה שתרם לעלייה במכירות.

את הרבעון הרביעי של 2018 סיימה החברה עם עלייה של 48% במכירות לעומת הרבעון המקביל ב-2017, שהגיעו לכ-668 מיליון שקל. הרווח התפעולי הגיע לכ-76 מיליון שקל, גידול של 31%, ובשורה התחתונה הציגה החברה שיפור של 45% ברווח הנקי שעמד ברבעון האחרון על כ-61 מיליון שקל.

פוקס, נזכיר, עלתה לכותרות שלא בטובתה במהלך חודש אוגוסט האחרון, בעקבות תחקיר שפורסם בערוץ עשר, והעלה טענות בדבר הטרדה מינית לכאורה שביצע הראל ויזל, המנכ"ל ואחד מבעלי השליטה בחברה.

שני פרסומים בנושא, שנחשפו בתוך כשבוע, גררו את מניית פוקס לירידות חדות. לאחר שנחשפה הפרשה מינתה פוקס את השופטת בדימוס אורנית אגסי כבודקת חיצונית לנושא, וזמן קצר לאחר מכן עדכנה החברה כי אגסי לא מצאה כי היו אירועי הטרדה מינית על-ידי מנכ"ל החברה.

מניית פוקס צנחה בעקבות הפרשה בכ-13% בתוך מספר ימים, אולם רשמה מאז התאוששות מרשימה. בשנה האחרונה רשמה פוקס עלייה של יותר מ-80%, טיפסה לשיא חדש, ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.5 מיליארד שקל.

ויזל ציין היום כי "במהלך השנה הצלחנו להביא לשיפור בכל הפרמטרים התפעוליים, חיזקנו את המותגים הקיימים ועסקנו בפיתוח מותגים חדשים ושווקים חדשים בארץ ובחו"ל, במקביל לשמירה על איתנותה הפיננסית של הקבוצה. בשוק הבינלאומי הקמנו רשת של 7 חנויות נייקי ו-6 חנויות ללין בטורונטו קנדה".

לדבריו, "בשוק המקומי, במקביל לשיפור הרווחיות, הגדלנו את כמות השטחים המסחריים בעיקר במותגים חדשים, אורבן אאוטפיטרס ופוט לוקר, ואנו מפעילים את אתר TERMINAL-X, שהוא שחקן אונליין משמעותי בתחום האופנה והלייף סטייל בארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • פוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully