וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע מנחיתה מכה על בזק: תיאלץ לאפס את השווי של Yes

19.3.2019 / 18:59

רשות ניירות ערך החליטה לדחות את בקשתה של חברת בזק להתייחס מבחינה חשבונאית לפעילויות שלה ושל החברות הבנות yes ובזק בינלאומי כיחידה אחת. המהלך צפוי למנוע מבזק לחלק דיווידנדים

ענת גואטה. צילום: איל יצהר, גלובס
ענת גואטה/גלובס, צילום: איל יצהר

יו"ר רשות ניירות ערך ענת גואטה החליטה לדחות את בקשתה של חברת בזק להתייחס מבחינה חשבונאית לפעילויות שלה ושל החברות הבנות yes ובזק בינלאומי כיחידה אחת במקום כשלוש יחידות נפרדות. המהלך צפוי למנוע מבזק לחלק דיווידנדים.

כעת בזק תיאלץ לבצע מחיקה של 1.5 מיליארד שקל על ירידת הערך של ההשקעה ב-Yes. כבר עתה כוללים דוחות החברה-הבת די.בי.אס הפחתה של 1.1 מיליארד שקל בשווי נכסיה.

בזק כבר פרסמה אזהרת רווח לשנת 2018 כשעדכנה לפני כחודש שהרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה יהיה נמוך ב-15% מהתחזית, "בעיקר כתוצאה מאירועים בעלי אופן חד-פעמי ולא כתוצאה מירידה בפעילות השוטפת". התחזית המקורית הייתה לרווח נקי שנתי של 1 מיליארד שקל, ובזק כבר עדכנה קודם לכן שהוא יתכווץ בכ-464 מיליון שקל בשל תוכנית לפרישה מוקדמת של עובדים. מרווח זה יש להפחית 15% וכעת נראה שירידת השווי הצפויה ב-yes תאפס את רווחי בזק לשנת 2018. המשמעות היא פגיעה בחלוקת הדיבידנד, המבוסס על רווחי החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully