וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר אינטרנט זהב: גם ביקום עוצרת תשלומי החוב

שירי חביב ולדהורן

20.3.2019 / 7:45

בעקבות ירידת הערך הגדולה שצפויה בבזק, שהיא נכס הבסיס של ביקום, מעדכנת ביקום כי היא מצפה שההון העצמי שלה יפחת מ-650 מיליון שקל. המשמעות היא שהחברה לא תעמוד בהתניות הפיננסיות כנדרש מול מול בעלי האג"ח

שטרות של שקל. ShutterStock
שטרות/ShutterStock

אחרי אינטרנט זהב, גם בי קומיוניקיישנס (ביקום) עוצרת את התשלומים לבעלי איגרות החוב שלה, ומודיעה על תחילת שיחות איתם במטרה לנסות לבחון את כל האפשרויות הפיננסיות שעומדות בפניה.

בעקבות ירידת הערך הגדולה שצפויה בבזק, שהיא נכס הבסיס של ביקום, מעדכנת היום (ד') ביקום כי היא מצפה שההון העצמי שלה יפחת מ-650 מיליון שקל. המשמעות היא שהחברה לא תעמוד בהתניות הפיננסיות כנדרש מול מול בעלי האג"ח.

לכך יש משמעות גם עבור בעלי איגרות החוב של אינטרנט זהב, בעלת השליטה בביקום. אינטרנט זהב עברה בפועל לידי בעלי האג"ח שלה לאחרונה, לאחר שהודיע על עצירת תשלומים, לאחר שנכשלה בניסיון למכור את מניות ביקום שברשותה. כעת הנכס היחיד שלה עלול לעבור לידי מחזיקי איגרות החוב של ביקום - ולמעשה להותיר את מחזיקי אג"ח אינטרנט זהב (חוב של 722 מיליון שקל) בלא כלום. סך הקיטון בהון העצמי צפוי להיות 700-800 מיליון שקל.

עמי בר-לב, מנכ"ל החברה, מסר: "חרף החריגה האפשרית מאמת המידה, לחברה יתרות נזילות בהיקף המספק לשירות התחייבויותיה עד לחודש נובמבר 2021, למעלה משנתיים וחציף גם ללא קבלת דיבידנדים מבזק.

"מעבר לזה, יובהר כי נכון להיום השווי הנכסי של החברה הנו חיובי. בנוסף, לחברה גמישות פיננסית איכותית ואפשרויות זמינות לגיוס הון בהתאם לאישור שנתקבל לאחרונה ממשרד התקשורת - גם מניות חופשיות בבזק, זמינות למכירה.

"החברה סבורה כי נכס הבסיס שלה, בזק, הנה גורם מרכזי בשוק תשתיות התקשורת ומצבה של החברה יאפשר לה להמשיך לשרת את התחייבויותיה כדין. עם זאת, אנו ערים לאתגרים המהותיים ולתנודתיות הרבה אשר עשויים להשפיע על הנתונים לעיל, ומודעים למשתנים האפשריים".
חוב של 2.5 מיליארד שקל בדרך להסדר

ירידת הערך העצומה בסך 1.5 מיליארד שקל, שקבוצת התקשורת בזק צפויה להכיר בה בדוחות הקרובים, מדאיגה מאוד את בעלי איגרות החוב של חברת בי קומיוניקיישנס (ביקום), בעלת השליטה בבזק. הבוקר פורסם כי חוב של 2.5 מיליארד שקל בדרך להסדר.

זאת לאחר שאמש נודע ל"גלובס" כי בעלי האג"ח החוששים כבר החלו בהתארגנות ראשונית ופנו לעורך הדין אופיר נאור על מנת שייצג אותם.

ביקום, בניהולו של עמי ברלב, חייבת למחזיקי איגרות החוב שלה כ-2.5 מיליארד שקל, בשתי סדרות אג"ח. הקובננטס (אמות המידה הפיננסיות) כוללות התחייבות להון עצמי מינימלי של 650 מיליון שקל במשך שני רבעונים רצופים, כאשר ירידה מתחת להון עצמי של 750 מיליון שקל גוררת עלייה בריבית. כמו כן, ישנה התניה הנוגעת לדירוג החוב, כך שאפשרות של ירידת דירוג "תסבך" את החברה.

ביקום גייסה לאחרונה 118 מיליון שקל, ובכך הבטיחה לעצמה החברה יתרות מזומנים שיאפשרו לה לשרת את החוב שלה עד נובמבר 2021, גם אם לא תקבל כל דיבידנד מבזק בתקופה זו. בזק היא נכס הבסיס של ביקום, והירידה הצפויה ברווחי החברה ובדיבידנדים שתחלק ישפיעו משמעותית על ביקום. היום המניה נפלה ב-11.7% בעקבות הודעת בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully