וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרף לענף הקנאביס: יונתן קולבר מונה ליו"ר פנאקסיה ישראל

גלי וינרב

25.3.2019 / 11:21

פנאקסיה, שמיועדת להתמזג עם השלד הבורסאי הרודיום, היא בעלת מפעל לייצור קנאביס בישראל העומד בתקני הרפורמה החדשה ובתקנים הדרושים ליצוא. יונתן קולבר, שימש בעברו כנציג עבור הקבוצה של איש העסקים צ'ארלס ברונפמן, שם עבד במספר תפקידים

מרכז לגידול ומכירת מריחואנה, לאס וגאס, נבאדה, 29 ביוני 2017. AP
קנאביס/AP

חברת הקנאביס פנאקסיה הודיעה היום (ב') כי יונתן קולבר, לשעבר מנכ"ל כור תעשיות ויו"ר ECI טלקום והיום שותף בקרן ההשקעות ויולה, מונה לשמש כיו"ר החברה.

פנאקסיה, שמיועדת להתמזג עם השלד הבורסאי הרודיום, היא בעלת מפעל לייצור קנאביס בישראל העומד בתקני הרפורמה החדשה ובתקנים הדרושים ליצוא. פנאקסיה כבר מייצרת מוצרים עבור כמעט כל מגדלי הקנאביס בישראל. החברה האחות שלה, פנאקסיה ארה"ב, היא בעלת מספר מתקני יצור קנאביס בארה"ב ומוכרת מוצריה בשוק האמריקאי. פנאקסיה היא חלק מקבוצת סגל, קבוצת חברות בתחום התרופות, תוספי המזון והאסתטיקה הרפואית.

כעת נסחרת הרודיום לפי שווי של 94 מיליון שקל. שווי החברה הממוזגת יעמוד על בין 344 מיליון שקל. במידה ויתקיימו כל התנאים הקשורים בייצוא שוויה של החברה צפוי לעלות ל-860 מיליון שקל.

יונתן קולבר, יליד קנדה, הוא בנו של סנטור לשעבר ואיש עסקים מוביל בקנדה. הוא הגיע לישראל ב-1989, כנציג של איש העסקים צ'ארלס ברונפמן, שותפו של אביו בקנדה. הוא החליט להישאר בישראל, ושימש במספר תפקידים בקבוצת ברונפמן, ביניהם מנכ"ל כור כאשר ברונפמן רכש את השליטה בחברה. במהלך הכהונה של קולבר העבירה החברה את המיקוד שלה מתעשיות מסורתיות לתעשיות מידע והיי-טק. אולם בעקבות המשבר בתעשיית ההיי-טק סבלה החברה מהפסדים. קולבר צלח עם החברה את המשבר, והמשיך לשמש כמנכ"ל החברה עד 2006, אז נמכרה החברה לידי קונצרן אי.די.בי., אז בראשות נוחי דנקנר.

כיום קולבר שותף בקרן הפרייבט אקוויטי הישראלית ויולה, יחד עם שלמה דברת, אבי זאבי והראל בית און, אשר משקיעה בחברות תעשייה והיי-טק, כולל חברות מתחום הביומד. בין האקזיטים שלה ניתן למנות את: ECI, קופרגייט, קונטרה, אקטימייז, דזיין ארט ואחרות. בתחום הביומד החברה השקיעה במקרוקיור (שהונפקה בנאסד"ק ונכשלה בניסוייה), איתר מדיקל, דגניה מדיקל ואפוס תרפיה.

פנאקסיה מנוהלת היום בידי גורמים מתעשיית התרופות והמדע, ד"ר דדי סגל המנכ"ל וד"ר ערן גולדברג סמנכ"ל הפיתוח, יחד עם עו"ד אסי רוטברט, כולם מנהלי החברה מימיה הראשונים. עד היום לא מינתה פנאקסיה "כוכבים", אולם צירפה כאלה לקבוצת המשקיעים. כמו רן נוסבאום, שותף בקרן הון הסיכון לבריאות פונטיפקס ואיש העסקים צביקה בארינבוים המשקיע היום במרכזים רפואיים. גם קולבר הוא לא "כוכב" מהעולם הביטחוני והפוליטיקה שעיקר תפקידו להקנות אמינות לאופרציה ולפתוח דלתות בחו"ל, אלא מנהל מן התעשיה ומשקיע בחברות שיש דמיון בין ההתפתחות האפשרית שלהן לבין זו של חברה המקימה מפעלים בתחום ייצור מוצרי הקנאביס הרפואי.

  • עוד באותו נושא:
  • קנאביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully