וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולף ממשיכה לשפר תוצאות אך הפער מפוקס וקסטרו ממשיך לגדול

אביב לוי ושני מוזס

25.3.2019 / 14:55

הרווח הנקי השנתי של חברת האופנה עמד אשתקד על כ-11 מיליון שקל - כמעט כפול מהרווח ב-2017 יו"ר גולף, אפי רוזנהויז, התפטר מתפקידו לאחר קדנציה שבה איבדה מניית החברה כ-35% מערכה

קניון האופנה של גינדי. ראובן קסטרו
חנויות בגדים/ראובן קסטרו

חברת האופנה ומוצרי הבית גולף המשיכה להציג סימני התאוששות בסיכומה של 2018, שבה הרווח הנקי השנתי שלה עמד על כ-11 מיליון שקל - שיפור ביחס לרווח נקי של כ-6 מיליון שקל שהציגה ב-2017, ורחוק מהפסד שנתי של 53 מיליון שקל שרשמה ב-2016 (ואשר נבע מרכישת חנויות מותגי טופשופ ורשת האופנה המקוונת עדיקה, אשר התברר כי נעשו במחירים מנופחים).

רגע לפני פרסום הדוחות התפטר יו"ר גולף, אפי רוזנהויז, מתפקידו, והוא ימשיך לכהן כיו"ר החברה הבת עדיקה. רוזנהויז, בעברו מנכ"ל שופרסל, מונה לתפקיד יו"ר גולף ביוני 2016, ומאז שנכנס לתפקיד איבדה מניית גולף כ-35% מערכה. עלות העסקתו אשתקד התקרבה ל-1 מיליון שקל, והצטברה מאז נכנס לתפקיד ועד סוף 2018 לכ-3 מיליון שקל.

אחרי ירידה של כ-20% בערך מניית גולף בשנה האחרונה היא משקפת לחברה שווי של כ-140 מיליון שקל - הרחק מהמתחרות פוקס (1.55 מיליארד שקל) וקסטרו (כ-630 מיליון שקל), ומרחק נגיעה מהחברה הבת עדיקה. עדיקה איבדה, מאז שהונפקה לפני כשנה, כ-20% משוויה, והיא נסחרת כיום בשווי של כ-130 מיליון שקל.

פעילות הליבה עדיין הפסדית

למרות מגמת ההתאוששות הכללית, פעילות הליבה של גולף עדיין הפסדית. בפילוח לרבעונים, הרביעי היה הרווחי ביותר של גולף בשנה החולפת, עם רווח נקי דומה לזה השנתי (כ-11 מיליון שקל), אולם משקף שחיקה של כ-20% ביחס לרווח הרבעון הרביעי ב-2017.

בשורה העליונה עלו הכנסותיה הרבעוניות של גולף ב-4% ל-251 מיליון שקל, וגם הרווח הגולמי השתפר, אולם עלייה בהוצאות המכירה והשיווק שלה צמצמו את הרווח התפעולי הרבעוני ב-24% לכ-14 מיליון שקל, והדבר בא לידי ביטוי גם בשורה התחתונה.

גולף, הנמצאת בשליטת חברת כלל תעשיות (כת"ש) של לן בלווטניק, מחלקת את פעילותה לשני מגזרים עיקריים - אופנת הלבשה ואופנת בית, וכן מחזיקה, כאמור, בשליטה ברשת האופנה המקוונת עדיקה. למרות שכמגמה מציגה גולף שיפור בתוצאות, פעילות האופנה שלה עדיין לא מצליחה לייצר רווחים, עם הפסד תפעולי שנתי של יותר מ-9 מיליון שקל, אחרי הפסד תפעולי של כ-14 מיליון שקל ב-2017, לצד ירידה ברווחיות מגזר אופנת הבית.

התרחבות פעילותה של עדיקה סייעה לגולף להציג בסיכום שנתי שיפור מתון של כ-2% בסך הכנסות החברה, שהצטברו ל-891 מיליון שקל, וזאת למרות שחיקה במכירות אופנת ההלבשה, המיוחסת להאטה במכירות עונת החורף בתחילת 2018, סגירת חנויות ורשתות ועוד.

"עברנו ב-2018 שנה מאתגרת, ואנחנו שמחים על התוצאות", אומר ל"גלובס" רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף. בכך מתייחס ברוקמאייר לשורת אירועים שעימם התמודדה החברה בשנה החולפת, בהם הנפקת עדיקה, שנערכה לפני שנה, המעבר להפעלה עצמאית של פעילות ספרינג, שהסבה לחברה הפסדים גדולים, מעבר משרדים שביצעה הקבוצה במאי האחרון וסגירת חנות הדגל של החברה בהדר יוסף באוקטובר.

למרות סימני ההתאוששות, המשבר בענף האופנה נותן את אותותיו גם בפעילותה של גולף. מדוחותיה עולה כי הפדיון בחנויות הזהות בתחום אופנת ההלבשה רשם ירידה של 1.4% ב-2018, בין היתר על רקע הירידה במכירות בענף בתחילת השנה. עם זאת, ברבעון הרביעי - מפרטת החברה - הגידול במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד נובע בעיקר מעלייה בפדיון למ"ר. "אנחנו נמצאים קרוב לאיזון, לאחר שבשנה שעברה התחום דימם והסב לחברה הפסד משמעותי" אמר ברוקמאייר.

בתחום אופנת הבית רשמה גולף ב-2018 ירידה בפדיון החנויות הזהות, בשיעור של 2.5%, לאחר שנפגעה מסגירה מתוכננת של חנות הדגל של הקבוצה בהדר יוסף, שבמקומה נפתחה חנות חדשה אך קטנה יותר ברחוב הלח"י בבני ברק. "החנות החדשה מצליחה מעל הציפיות, ובעקבותיה נפתח עוד חנויות כאלה ברחבי הארץ; ב-2019 ייפתחו שתי חנויות דומות, בחיפה ובראשון לציון", מפרט מנכ"ל הקבוצה.

בהתייחס להמשך הפעילות של גולף בשנה הנוכחית, אומר היום ברוקמאייר: "ברור ש-2019 תהיה שנה מאתגרת, אך גולף מגיעה אליה מסודרת יותר מבחינה תפעולית ומבחינת יכולת ההפעלה של החנויות. נמשיך להיות מאותגרים על-ידי השוק, אך מגיעים במצב פיננסי חזק יותר לתוך התחרות הזו".

בסך הכול מחזיקה גולף ב-324 חנויות של כלל הרשתות שלה, ובהן פולגת, אינטימה וטופשופ, לאחר שבמהלך 2018 פתחה 32 חנויות חדשות, וסגרה 26. גולף, המעסיקה יותר מ-2,500 עובדים, מציינת בדוחות כי בשנה הנוכחי היא מתכננת פתיחת כ-15 חנויות חדשות, ושיפוץ מספר דומה של חנויות.

לצד הדוחות עדכנה גולף על אימוץ מדיניות דיבידנד, שלפיה "תשאף החברה לחלק כדיבידנד לבעלי מניותיה, מדי שנה, לפחות מחצית מהרווח הנקי".

  • עוד באותו נושא:
  • גולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully