וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדונלד'ס רוכשת סטארט-אפ ישראלי ב-300 מיליון דולר

26.3.2019 / 7:02

דינמיק יילד, שעוסקת בפרסונליזציה ללקוח בדיגיטל ובעולם הפיזי, גייסה במהלך שבע שנות קיומה סכום של 83 מיליון דולר

שלט של מסעדת מקדונלד'ס. AP
מקדונלדס/AP

חברת מקדונלד'ס רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי דינמיק יילד במטרה להגדיל את מספר ההזמנות בסניפים וכן בהזמנות אונליין. לפי וול סטריט ג'ורנל, גורמים שמעורים בנושא ציינו כי סכום הרכישה עומד על מעל 300 מיליון דולר - הרכישה השנייה בגודלה של הרשת ב-20 השנה האחרונות. סכום הרכישה לא פורסם באופן רשמי כי הוא לא מהותי לחברה בסדר גודל של מקדונלד'ס, שנסחרת לפי שווי של 142 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 12% במחיר המניה בשנה האחרונה.

חברת דינמיק יילד עוסקת בפילוח קהל הגולשים והלקוחות והתאמת הדפים של החברות המסחריות, לקוחותיה, כך שיתאימו לתחומי העניין של הלקוח ויעודדו אותו לרכישות. בין לקוחותיה חברות גדולות ורשתות, בהן רשת האלקטרוניקה האירופאית מדיה מרקט, רשת איקאה, רשת חנויות אורבן פיטרס ועוד. מקדונלד'ס תהיה בעלת המניות היחידה בדינמיק יילד ותמשיך להשקיע במוצריה. דינמיק יילד תישאר חברה עצמאית והיא תמשיך לשרת את הלקוחות הקיימים וכן לקוחות עתידיים.

דינמיק יילד הוקמה בשנת 2011 על ידי המנכ"ל ליעד אגמון ועמרי מנדלביץ', שמשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה גייסה בסך הכל 83 מיליון דולר, לפי אתר קראנץ' בייס. סבב הגיוס האחרון היה באוגוסט 2018, אז גייסה החברה 32 מיליון דולר בהובלת ויולה צמיחה. בין בעלי מניות בחברה נמנים גם הקרנות בסמר, ורטקס, מרקר, Innovation Endeavors, ועוד. החברה מעסיקה כ-200 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב. אנשי פיתוח נוספים הועסקו בניו יורק ואנשי מכירות ותפעול הועסקו גם במקומות נוספים בעולם.

אגמון אמר ל"גלובס" לאחר ההודעה באוגוסט על הגיוס האחרון כי הכסף נועד בין השאר לאפשר לחברה לפתח יכולות פרסונליזציה בעולמות הפיזיים, מחוץ למרחב הדיגיטל. לדבריו, החברה תהיה הפלטפורמה הראשונה בעולם שתאפשר פרסונליזציה בכל נקודות המפגש עם הלקוח: אינטרנט, עמדות שירות עצמי, מרכזי שירות טלפוני, קופות רושמות ומוצרים מבוססי IOT (ה"אינטרנט של הדברים").

מקדונלד'ס תשתמש בטכנולוגיה של החברה הישראלית כדי לספק פרסונליזציה ללקוחות שמזמינים בסניפים מבלי לצאת מהרכב. ההתאמה ללקוח תהיה בהתאם למזג האוויר, התנועה במסעדות וטרנדים. למשל, אם מזג האוויר יהיה שרבי, המערכת תציע ללקוח להזמין גלידה. כמו כן, ההצעות יתבססו גם על המוצרים שבחר הלקוח. לפי מקדונלד'ס, זה יהפוך אותה לאחת החברות הראשון שמכניסה טכנולוגיה לקבלת החלטות לנקודות מכירה פיזיות. הטכנולוגיה נבדקה במספר סניפים של הרשת במהלך השנה שעברה וכעת היא תוטמע גם באפליקציה של הרשת.

  • עוד באותו נושא:
  • מקדונלד'ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully