וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל לפידות מנכ"ל הפניקס במגעים להתמנות למנכ"ל שיכון ובינוי

רון שטיין

26.3.2019 / 14:51

אחרי שהפניקס בניהולו הפכה לבעלת עניין בשיכון ובינוי עם החזקה של למעלה מ-5%, ל"גלובס" נודע כי המנכ"ל הדומיננטי אייל לפידות במגעים לקראת הפיכתו למנכ"ל החברה. לא מן הנמנע כי יהפוך לבעל מניות מיעוט בשיכון ובינוי שנרכשה לאחרונה על ידי נתי סיידוף

אייל לפידות. צילום ארכיון: תמר מצפי, גלובס
אייל לפידות/גלובס, צילום ארכיון: תמר מצפי

לאחר כעשר שנים כמנכ"ל הדומיננטי של קבוצת הביטוח הפניקס , אייל לפידות במגעים מתקדמים עם נתי סיידוף הבעלים החדש של שיכון ובינוי .

ל"גלובס" נודע כי במסגרת המגעים מסתמן כי לפידות ימונה למנכ"ל שיכון ובינוי וכי בהמשך אפשר כי יהפוך לשותף בחברה. בשוק ההון מעריכים מזה תקופה כי לפידות מעוניין להפוך לבעל מניות בחברה משמעותית.

קבוצת הפניקס בהובלת לפידות בשיתוף אקסלנס הפכה לאחרונה לבעל עניין בחברת שיכון ובינוי (עם החזקה של למעלה מ-5%) ועל פי גורמים בשוק ייתכן שאז נוצרה גם הקרבה בין סיידוף ללפידות שהניצנים שלה החלו עוד בניסיון הקודם שלו לרכוש את אפריקה ישראל.

איש העסקים נתי סיידוף השלים את רכישת השליטה בקבוצת הבנייה והנדל"ן שיכון ובינוי במהלך המחצית השנייה של 2018. סיידוף רכש את החברה מידי שרי אריסון, כאשר ברקע הסתבכות של החברה בפרשיות שוחד לכאורה במדינה זרה.

האסיפה הכללית בשיכון בינוי נדחתה

אתמול דיווחה שיכון ובינוי כי היא דוחה למועד לא ידוע את האסיפה הכללית לאישור מדיניות תגמול חדשה לראשי החברה ובעיקר למנכ"ל משה לחמני. לחמני שימש כיו"ר החברה קודם לתפקידו זה, עד אוגוסט האחרון, אז מונה לממלא מקום המנכ"ל במקומו של המנכ"ל הקודם, יובל דגים.

לפידות נחשב למנהל מוערך. הוא הוביל את הפניקס ממעמד של חברה מנומנמת שבמשבר לחברת הביטוח בעלת השווי שוק הגבוה ביותר.

על פי הערכות ברקע העזיבה המתוכננת את הפניקס עומדת גם העובדה שבימים אלה מקדמת בעלת השליטה - קבוצת דלק את מכירתה כחלק ממגבלות חוק הריכוזיות.

לאחרונה חתמה קרן סנטרברידג' הזרה, יחד עם קרן נוספת על רכישת השליטה בפניקס. אלי יונס, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות לשעבר מלווה את קרן סנטרברידג', יונס ולפידות נחשבים שניהם למנהלים דומיננטיים ולכן בשוק כבר העלו תהיות האם יוכלו לעבוד ביחד.

לפידות נמנה לאורך שנים על צמרת המשתכרים בענף הביטוח עד אשר שונתה הרגולציה ביחס לתגמול בסקטור הפיננסים, וחתכה את התגמול שלו באופן ניכר. עתה הוא צפוי לעבור לסקטור שאין בו מגבלות שכר כאשר כאמור על פי הערכות הוא עשוי לקבל גם מניות מיעוט בשיכון ובינוי.

עוד מנכ"ל בולט משוק הביטוח שעזב לאחרונה את הסקטור המפוקח לטובת תפקיד מתגמל יותר הוא רביב צולר שמונה למנכ"ל כיל.

לפי שעה לא התקבלה תגובת אייל לפידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully