וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2018 בענף החלב: הרפת המובילה והפרה הכי מניבה בישראל

בשיתוף מועצת החלב, בשיתוף מועצת החלב

27.3.2019 / 16:03

הפרה הישראלית היא אחת המניבות ביותר בעולם ונתוני שנת 2018 בענף החלב חושפים ממצאים חדשים ומעניינים לגבי מאות הרפתות הפזורות ברחבי ישראל. מיכל קראוס, מנכ"לית מועצת החלב: "הרפתות בישראל מהוות מופת של חדשנות פורצת דרך"

אילוסטרציה. ShutterStock
תעשיית החלב בישראל להיות אחת המובילות העולמיות בתחום היעילות, הייצור והקיימות/ShutterStock

חקלאות החלב נחשבת לסביבה שלמה של יחסי גומלין ותלות, ייצור מחדש והגנה על ערכים חברתיים. למרות שישראל נחשבת למשק חלב קטן יחסית לעולם, טכנולוגיות מתקדמות הכוללות מערכות חליבה ומערכות הזנה ממוחשבות, מערכות קירור וציוד לעיבוד חלב, בשילוב עם טכניקות ייחודיות לניהול משק, הובילו את תעשיית החלב בישראל להיות אחת המובילות העולמיות בתחום היעילות, הייצור והקיימות. הפרה הישראלית היא אחת המניבות ביותר בעולם. סיכום שנת 2018 בענף החלב חושף ממצאים חדשים ומעניינים על אודות מאות הרפתות הפזורות ברחבי ישראל.

הרפת המניבה ביותר במגזר השיתופי ממוקמת במושב הבונים. מניין הפרות ברפת זו עומד על כ-308, וממוצע תנובת החלב של אותן פרות לשנת 2018 עמד על 14,310 ליטר חלב לפרה.

הרפת שהגיעה למקום השני בדירוג השיתופי ממוקמת בקיבוץ נחל עוז שבאזור עוטף עזה. ברפת זו נמצאות כ-381 פרות וממוצע תנובת החלב שלהן הגיע בשנה זו ל 13,825 ליטר חלב לפרה.

הרפת המניבה ביותר במגזר המושבי/משפחתי נמצאת בכפר יהושע. מספר הפרות ברפת של הרפתן יאיר ישראלי הנו 178 וממוצע תנובת החלב של הפרות הגיע בשנה זו ל 13,358 ליטר חלב פרה.

אילוסטרציה. Alexander Chaikin, ShutterStock
ממוצע תנובת החלב לפרה ברפת של מושב הבונים עמד בשנת 2018 על 14,310 ליטר חלב לפרה/ShutterStock, Alexander Chaikin

בגזרת הרפתות של כפרי הנוער החקלאים עולה, כי בכנות נמצאת הרפת המניבה ביותר וממוצע תנובת החלב הגיעה בשנה החולפת ל-13,564 ליטר חלב. מספר הפרות ברפת זו עומד על 91.

ומיהי הפרה המניבה ביותר בישראל בשנת 2018? היא נמצאת ברפת של קיבוץ גליל מערבי ותנובתה בשנת 2018 עמדה על 16,769 ליטר חלב.

"אין זה מקרי שהפרה הישראלית היא המניבה ביותר בעולם", אומרת מיכל קראוס, מנכ"לית מועצת החלב. "באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ומקצועיות רבה מצליחות הרפתות בישראל, אשר רובן פזורות בפריפריה, להוות מופת של חדשנות פורצת דרך ומוקד משיכה למשלחות רבות מחו"ל".

בשיתוף מועצת החלב, בשיתוף מועצת החלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully