וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הורה למזרחי טפחות להקים ועדה בנוגע להסדר בארה"ב

עירית אבישר

28.3.2019 / 8:17

הבנק יקים ועדת בדיקה להפקת לקחים מהאירוע, ובראשה יעמוד שופט בדימוס. מהודעת הבנק היום עולה כי הוועדה תקבע מסקנות כלליות ואישיות ככל שנדרש, לרבות בנושא הטבות השכר שניתנו לנושאי משרה בשנים הרלוונטיות

אלדד פרשר. צילום: איל יצהר, גלובס
אלדד פרשר/גלובס, צילום: איל יצהר

המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר הורתה לבנק מזרחי טפחות להקים ועדת בדיקה בלתי תלויה לבחינת ההסדר אליו הגיע הבנק עם הרשויות בארה"ב, במסגרתו הוא נאלץ לשלם קנס של 195 מיליון דולר.

הבנק בניהולו של אלדד פרשר יקים ועדה שכזו בראשה יעמוד שופט בדימוס. לפי ההודעה הוועדה תבחן את ההסדר שהושג ותבצע הפקת לקחים מהאירוע.

נזכיר כי גם לאחר שלאומי הגיע להסדר שכזה, הוא הקים ועדה שכזו, שמסקנותיה היו שבכירי הבנק לשעבר צריכים להשיב בונוס של כ-5 מיליון שקל.

מהודעת הבנק היום עולה כי הוועדה תקבע מסקנות כלליות ואישיות ככל שנדרש, לרבות בנושא הטבות השכר שניתנו לנושאי משרה בשנים הרלוונטיות.

"הוועדה תתייחס להיבטי ממשל תאגידי, והתנהלות ההנהלה הבכירה והדירקטוריון", לשון ההודעה.

נזכיר כי ההסדר שנחתם לפני כשבועיים לא כלל התייחסות לנושאי משרה בכירים בבנק, בהם מנכ"ל הבנק אלדד פרשר, על אף שפרשר כיהן כיו"ר מזרחי שוויץ בתקופת החקירה. לפי ההסדר, המעשים הבעייתיים בבנק נעשו ע"י חלק מהעובדים, והבנק נאלץ לקחת על כך אחריות ולשלם את הקנס הכבד בגובה של 195 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully