וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל רשמה ירידה ברווחים ב-2018, אך גם בחובות

דניאל שמיל

31.3.2019 / 18:59

רווחי החברה ירדו בכ-15% והגיעו ל-4 מיליארד שקל, והחוב שלה פחת ל-38.3 מילארד שקל, ירידה של 3.7 מיליארד שקל גם הכנסות הריבית הופחתו, מ-1.96 מיליארד שקל ל-17.6 שקל, בזכות הסדר הנכסים עם המדינה

עופר בלוך. אייל יצהר, גלובס, אתר רשמי
עופר בלוך/אתר רשמי, אייל יצהר, גלובס

ירידה ברווחים, אבל גם בחובות - חברת החשמל פרסמה הערב (א') את הדוחות הכספיים שלה ל-2018, ומהם עולה כי רווחי החברה ירדו בכ-15% והגיעו ל-4 מיליארד שקל, והחוב שלה פחת ל-38.3 מילארד שקל, ירידה של 3.7 מיליארד שקל. גם הכנסות הריבית הפחתו, מ-1.96 מיליארד שקל ל-17.6 שקל, בזכות הסדר הנכסים עם המדינה. ההסדר, במסגרתו הועברו נכסים מחברה לרשות מקרקעי ישראל, תרם גם 2.4 מיליארד שקל לרווחיה. ההכנסות עלו בפחות מאחוז, והגיעו ל-23.6 מיליארד שקל.

במסגרת תוכנית הפרישה מהחברה, יצאו לגמלאות מוקדמות 459 עובדים, מתוך כ-1800 שיפרשו עד 2025.

עוד מתברר מהדו"חות כי הוצאות נמוכות יותר, בזכות הארכה של השימוש במקטעי רשת ההולכה. החברה גם הגדילה את ההשקעה שלה במקטעי הרשת ב-220 מיליון שקל.

מבקר המדינה בוחן את הסדר הנכסים של חברת החשמל עם המדינה, שהפיק לחברה רווח של 2.4 מיליארד שקל בשנה שחלפה. לפי ההסדר, החברה תעביר לרשות מקרקעי ישראל נכסי נדל"ן ובכספים שתקבל תמורתם תצמצם את חובותיה. מבקר המדינה בוחן את הטיפול החשבונאי בהסדר, שמעלה שאלות כי הנכסים שמעבירה חברת החשמל למדינה לא היו בבעלותה, אלא באחזקתה. בניטרול הסדר הנכסים, שנקרא "אירוע חד פעמי" בדוחות, היו רווחיה של חברת החשמל 1.3 מיליארד שקל בשנה שעברה.

אלוף במיל', יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל אמר עם פרסום הדו"חות כי "2018 היא שנת המפנה ההיסטורי של משק האנרגיה וחברת החשמל. תהליך יישום הרפורמה ההיסטורית הביא כבר לשינוי דרמטי בחברה. בראש ובראשונה שיפור נוסף במצבה הפיננסי של החברה, כפי שמתבטא בדוחות הכספיים המתפרסמים היום. ירידה משמעותית נוספת בחוב, ויצירת בסיס מוצק לחברה רזה, יעילה, עסקית ותחרותית יותר.הרפורמה אשר בראש ובראשונה תיטיב עם הציבור בישראל, תסייע בהורדת יוקר המחייה, תפתח את הענף לתחרות ותתרום לצמיחה כלכלית של מדינת ישראל".

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל הוסיף כי "חברת החשמל מציגה מגמה מתמשכת של שיפור במצב הפיננסי והפחתה של התחייבויות פיננסית אל מתחת ל-40 מיליארד שקלים, כתולדה מהתנהלות שמרנית ואחראית. הנהלת החברה ועובדיה ימשיכו לקדם בנחישות את יעדי הרפורמה במקביל לצעדי ההתייעלות וההערכות לעידן התחרות, לצד השקעות בפיתוח תשתיות ושמירה על איכות אספקה ורמת שירות גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully