וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת הזכויות של בזק יורדת מהפרק? ביקום לא תומכת במהלך

שירי חביב-ולדהורן וגד פרץ

3.4.2019 / 9:47

ביקום, שמחזיקה ב-26.4% ממניות בזק, מבקשת לעכב את האסיפה לאישור המהלך ללא הגבלת זמן, "עד להשלמת הבירורים והבדיקות הנדרשים"

בזק. צילום: איל יצהר, גלובס
בזק/גלובס, צילום: איל יצהר

האם גיוס ההון של בזק יורד מהפרק? ביקום (בי קומיוניקיישנס), בעלת השליטה בבזק, מבקשת לעכב את האסיפה המתוכננת לאישור המהלך ללא הגבלת זמן, "עד להשלמת הבירורים והבדיקות הנדרשים".

חברת התקשורת בזק הודיעה בשבוע שעבר, עם פרסום הדוחות הכספיים, על כוונה לגייס כסף באמצעות הנפקת אג"ח, וכן על גיוס הון בהיקף 2 מיליארד שקל באמצעות הנפקת זכויות, כאשר לצורך הנפקת הזכויות ביקשה החברה להגדיל את ההון הרשום שלה.

החברה נדרשה לקבל את אישור בעלי המניות ברוב של 75%, אך מכיוון שכעת ברור שתמיכתה של ביקום לא ניתנת, אין לבזק את הרוב הדרוש, משום שביקום לבדה מחזיקה ב-26.4% ממניות בזק. נציין עוד כי לפי הערכות, ישנו ספק האם דירקטוריון בזק אישר את המהלך באופן רשמי.

ביקום ציינה היום (ד') כי פנתה לבזק והציעה לה "כי על-מנת שיתאפשר לכל המעורבים ליתן דעתם על המשמעויות וההשלכות הנגזרות מהגדלת ההון - כי יישקלו כל השיקולים הרלוונטיים, תוך גילוי מלא לכלל בעלי המניות, על-מנת שניתן יהיה לקבל החלטה מושכלת".

בכלל זה הציעה ביקום כי יינתנו הבהרות וילובנו מספר נושאים, ביניהם בחינת מכלול אפשרויות המימון וההון החוזר העומדות בפני בזק, כאשר ביקום טוענת כי לא מן הנמנע כי קיימות חלופות איכותיות מעבר להנפקה כזו או אחרת; לימוד צורכי המימון של בזק ולוחות הזמנים למימון זה על פני השנים הבאות; בחינת השפעת המהלך על היתר השליטה והוראות הדין; שיח מקדים עם הגורמים הרגולטורים המתאימים.

"לעמדת ביקום, כחלק ממכלול השיקולים שעל בזק לשקול, עליה להתחשב, בין היתר, גם בהשפעה של המהלך על היתר השליטה, אשר הוא בעל משמעות ייחודית הנובעת מהיות בזק ספק 'שירות חיוני'", כתבה ביקום בהודעתה. "לעמדת ביקום, באמצעות בירור מעמיק, ניתוח כלכלי ושיח מקדים עם הגורמים הרגולטוריים המתאימים, ניתן יהיה לקבל החלטות ברורות ומושכלות, אשר תוצגנה לכלל בעלי מניותיה של בזק תוך יצירת הליך מהיר ואיכותי. כבעלת השליטה בבזק, ביקום התנהלה ומתנהלת לאורך השנים באופן אחראי וענייני, כשלנגד עיניה טובתה של בזק, ולאור זאת הוצגה בקשתה של ביקום כאמור לעיל".

בזק תכננה את גיוס ההון בין היתר במטרה לשמר את היחסים הפיננסיים שלה ואת רמת דירוג החוב שלה, ולצד הודעתה על הפסקת הדיבידנד. זאת, על רקע היקף חוב של 11.2 מיליארד שקל, כאשר היקף המזומנים וההשקעות השוטפות הוא 2.3 מיליארד שקל, וההון העצמי שלה מסתכם ב-434 מיליון שקל בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully