וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנים את ישראל בשבועיים: צפו במשדר המיוחד של קק"ל למען הקהילה

בשיתוף קרן קימת לישראל, בשיתוף קרן קימת לישראל

4.4.2019 / 10:00

כ-6,500 מתנדבים הצטרפו לפרויקט "קק"ל למען הקהילה", במסגרתו ישפצו וישדרגו מוסדות שונים בישראל המשרתים ניצולי שואה, קשישים, בעלי מוגבלות, עולים חדשים ונוער. אולפן וואלה! NEWS אירח במשדר מיוחד את יו"ר קק"ל והפעילים השונים, שסיפרו על תרומתו הגדולה של הפרויקט

צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

קרן קימת לישראל הופכת את ישראל לירוקה ופורחת בזכות שימור ופיתוח שטחים פתוחים, נטיעת יערות, הקמת מצפים והגנה על ערכי הטבע. אבל בנוסף לפעילותה למען החי והצומח, היא פועלת גם למען תושבי הארץ. חודש אפריל 2019 הוא דוגמה עם השקת הפרויקט הארצי הענק "קרן קימת לישראל למען הקהילה" - במהלך השבועיים הראשונים של חודש אפריל עורכת קק"ל פרויקט ארצי נרחב ב-61 רשויות מרחבי הארץ. הפרויקט כולל שיפוץ ושדרוג הנראות החיצונית של מוסדות שונים המיועדים לניצולי שואה, מועדוני קשישים, מוסדות לבעלי מוגבלויות, לעולים חדשים, גינות קהילתיות, גני ילדים לבעלי צרכים מיוחדים מרכזי נוער בסיכון, חוות אקולוגיות, מקלטים ילדי רווחה, אולפני עברית, מבני תנועות נוער ועוד. בסך הכל מדובר ב-148 מיזמים.

לרגל השקת הפרויקט, התארחו באולפן וואלה! NEWS במשדר המיוחד בהנחיית מרב מילר, יו"ר דירקטוריון קק"ל דניאל עטר ופעילים שונים, שסיפרו על המיזמים השונים במסגרת הפרויקט. במהלך המשדר התארחו באולפן גם כוכבי רשת המתנדבים בפרויקט והופיע המוזיקאי מיקי גבריאלוב.

"מאחורי הרעיון עומדת תפיסה חינוכית-חברתית", אמר יו"ר קק"ל דניאל עטר במהלך המשדר, "הנוער יודע להוקיר את דור המייסדים. הצעירים באים למרכזי הקשישים ועובדים בהתלהבות והקשישים מקבלים אותם באהבה, זה מרגש אותם מאוד שחושבים עליהם".

יו"ר קק"ל דניאל עטר. צילום מסך
"מאחורי הרעיון עומדת תפיסה חינוכית-חברתית". יו"ר קק"ל דניאל עטר/צילום מסך

עבודות הפרויקט יתבצעו על ידי כ-6,500 מתנדבים לצד עובדי קק"ל בכל הארץ. פעילות ההתנדבות, שמטרתה לשפר ולשדרג את מבני הפעילות של אוכלוסיות שונות, ובכך לאפשר להן רווחה ופעילות פנאי קהילתית לאורך כל השנה, כוללות בין היתר צביעה חיצונית של המבנים, טיפוח הגינות החיצוניות כולל שתילת דשא סינטטי, שתילות פרחים, הצבת אדניות נוי קבועות, הקמת פינות ישיבה, ספסלים וריהוט חוץ, בניית גדרות חדשים, התקנת מערכות השקיה אוטומטיות ועוד. בנוסף במהלך שבועיים אלו קק"ל מארגנת סיורים מיוחדים באתריה לניצולי שואה, וכן תקיים מספר אירועים מיוחדים לטובת אוכלוסיות נזקקות ברחבי הארץ.

"קרן קימת לישראל למען הקהילה" מתקיים בערים וביישובים בצפון הארץ דוגמת קריית שמונה, צפת, טבריה, בית שאן, עכו, נצרת עלית ומגדל העמק, דרך מרכזה ביישובים כמו בית אל, לוד, חולון רמלה, בית שמש, גוש עציון וביתר עלית, ועד לדרום הארץ - שם יתקיימו פעילויות ביישובים רבים ובהם דימונה, ערד, שדרות, נתיבות, אשקלון, קריית גת, ירוחם, קריית מלאכי, ירוחם, ומועצה אזורית אשכול.

"אנחנו נרגשים להיות בגן מיתר, גן לילדים עם צרכים מיוחדים במגדל העמק", אמרה רויטל אביב, נציגת קשרי ציבור של קק"ל בצפון, "במסגרת שבועיים של מעשים טובים גם במגדל העמק אנחנו עוזרים בשיקום וטיפוח של שני גני ילדים לצרכים מיוחדים".

בשיתוף קרן קימת לישראל, בשיתוף קרן קימת לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully