וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלה נוסף לקנאביס: אולמרט מצטרף ליו ניבו כמשקיע ויועץ

שירי דובר

3.4.2019 / 11:20

מדובר בראש ממשלה שני שמצטרף לתחום, אחרי אהוד ברק המכהן כיו"ר אינטרקיור. מניית יו ניבו נסחרת בת"א לפי שווי של 105 מליון שקל, בעקבות עלייה הבוקר של 16% במחזור גבוה

אהוד אולמרט באולפן ILTV 
22 במרץ 2018. ראובן קסטרו
אהוד אולמרט/ראובן קסטרו

שם נוסף מצטרף לסקטור החם של חברות הקנאביס, והפעם מדובר בראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט: חברת הקנאביס הרפואי יו ניבו (Univo) הודיעה היום (ד') כי אולמרט מצטרף אליה כמשקיע וכיועץ מקצועי.

ממקורבים לחברה נמסר כי שכרו של אולמרט יהיה 10,000 דולר בחודש. נוסף על כך הוא יקבל אופציות על כ-3% עד 4% ממניות החברה, שיבשילו במלואן לאחר שנתיים מיום ההקצאה.

מדובר בראש ממשלה שני שמצטרף לתחום, אחרי אהוד ברק, המכהן כיו"ר אינטרקיור. יו ניבו נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 105 מליון שקל, בעקבות עלייה הבוקר של 16% במניה, במחזור גבוה.

ביו ניבו מציינים כי הצטרפותו של אולמרט היא "התפתחות טבעית לאור נסיונו העשיר בתחום הבריאות". ראש הממשלה לשעבר משמש יו"ר המועצה הציבורית לאורח חיים בריא, וכן עומד בראש קבוצה המשקיעה בחברות רפואיות מובילות בארץ. עוד מזכירים בחברה כי אולמרט כיהן גם כשר הבריאות (בראשית שנות ה-90), ומסבירים כי "אולמרט יתרום מנסיונו לחברה, יקדם את התפתחותה העסקית בארץ ובעולם, ילווה את החברה בכנסים וגיוס משקיעים אסטרטגיים נוספים". אולמרט הורשע בעבר בפלילים ב"פרשת הזרע" וריצה עונש מאסר מתחילת 2016 ועד למחצית 2017.

נזכיר כי בתחילת פברואר הודיעה החברה כי היא השלימה הנפקה פרטית לקבוצת משקיעים בהובלת עידו חג'ג', בעל השליטה בחברת הנדל"ן האחים חג'ג' ומנכ"ל החברה. ההשקעה היא בהיקף של 6 מיליון שקל אשר תמורתם מוקצים לקבוצת המשקיעים 11.6% מן החברה.

יו ניבו הוקמה על ידי גולן ביטון, לשעבר ראש תחום במשרד ממשלתי. בימים אלה מקימה החברה מפעל על שטח של 750 מ"ר באשקלון, ובו גם מעבדת מו"פ למוצרים מבוססי קנאביס. לדברי החברה, השקת המפעל צפויה בעוד כמה חודשים ואילו לגבי תחילת פעילות גידול קנאביס, אין עדיין צפי.

מטעמו של אולמרט נמסר כי "תחום הקנאביס הרפואי עובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש, המלווה בתהליכי מחקר מואצים ורגולציה, וזאת במטרה להקל על סבלם של חולים במחלות קשות. ישראל צועדת יחד עם האומות המתקדמות בעולם בהקשר זה ומתפתחת כאן, סביב הקנאביס הרפואי, תעשייה ראויה, שיש לה פוטנציאל להעמיד את ישראל בחזית המחקר והפיתוח של תרופות מבוססות קנאביס. לאחר שבחנתי הצעות שונות מחברות מובילות בישראל להשתלב ולתרום מניסיוני ויכולותיי לפיתוח אותן חברות, בחרתי בחברת יו ניבו".

עידו חג'ג' בירך ואמר "אני גאה על שיתוף הפעולה עם אהוד אולמרט, מנהיג אמיתי, אדם מוכשר ורב זכויות. אין ספק שיכולותיו, כישוריו וקשריו הבינלאומיים יתרמו רבות למימוש והגשמת חזונה של החברה". יצויין כי חג'ג' הוא זה שחיבר את אולמרט לחברה.

גולן ביטון מסר כי "אולמרט נותן אמון בחזון החברה ובשרשרת הייצור והאספקה שאנחנו בונים, ובחר בנו מבין חברות הקנאביס הרפואיות המובילות בארץ. אין לי ספק שהודות לקשריו העסקיים וניסיונו הרב בעולם הבריאות מדובר בחיזוק משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully